Gå til innhold

Hvor blir selvpåført smerte "sykt"?


Hvor begynner "sykt"?  

260 stemmer

  1. 1. Hvor begynner "sykt"?

    • Fjerning av kroppshår
      5
    • Piercing i øreflipp
      2
    • Tatovering
      3
    • Piercing andre steder
      4
    • Korrigering av tenner
      4
    • Kroppsbygning
      4
    • Fjerning av skavanker (føflekker, etc.)
      4
    • Plastisk kirurgi (fettsuging, større pupper)
      43
    • Ekstrem kroppsbygning
      36
    • Scarification
      71
    • Branding
      2
    • Implantater
      6
    • Amputasjon
      76


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nix. De eneste jeg kjenner til som driver med scarification (og jeg vet er dyktige nok til at jeg kan anbefale dem), er Pinpoint i Oslo.

Driver ikke Odins Merke med scarification? Eller er de ikke å anbefale? Skal til Oslo en tur om ikke så lenge, så jeg skal prate med Pinpoint folka.

Takk forresten :thumbup:

Lenke til kommentar
suzze: du har ikke lyst til å begrunne utsagnet ditt? En mening uten videre utgrening er voldsomt lite interessant.

Syns det er sykt at de halshugger folk i Irak, og det trenger jeg vel ikke begrunne?

På samme måte syns jeg det er sykt at folk er villig til å skjære vekk hud og påføre seg ekstreme smerter på denne måten, men hey!

Det er jo bare min mening ;)

Lenke til kommentar

Plastisk kirurgi... riktig nok med mindre de gjøres på grunn av en medfødt defekt, en skade eller lignende.

 

Hvorfor? Jeg synes ikke man skal tukle med seg selv på den måten. Man får være fornøyd med den man er. Selv er jeg lite pen, men det driter jeg i. Folk får ta meg som den jeg er. Jenter som tar brystforstørrelse har jeg null respekt for, for eksempel. Synes bryster er pent uansett, bare de er ekte. Det er også blitt mer vanlig med penisforstørrelse... vel, det havner vel i samme bås som brystforstørrelse.

 

Serien "ekstreme forvandlinger" på TV forherliger dessverre denne uvanen som samfunnet er i ferd med å få. De fleste som opptrer der har en mann/kone som er 100% fornøyd med partnerens utseende... venner er fornøyd, og mange av de trenger ikke å pyntes på i det hele tatt. At noen vil få større selvfølelse av det tror jeg ikke stemmer i lengden... da er det andre ting man skal ta fatt på først.

Lenke til kommentar

Det jeg personlig vil betegne som sykt på den lista er amputasjoner og til dels plastisk kirurgi.

 

Det er synd å si det, men det er hva som er akseptert ellers i samfunnet som sannsynligvis har utformet hva jeg godtar og ikke godtar. Egentlig er korrigering av tenner en utrolig rar ting å gjøre hvis ikke tennene er funksjonelt dårligere enn normalt. Så å si alle i Norge over 17-18 år har jo rette tenner fordi tannregulering har vært vanlig praksis lenge, og dermed blir folk med skjeve tenner lagt veldig merke til. Mange vil faktisk betegne det som sykere å ikke ha regulering enn å ha det. Teit at det er sånn det har blitt, mener nå jeg.

Lenke til kommentar

jeg stemte på amputasjon. vil ikke si det er "sykt", men ser ikke poenget med det.

kan noen forklare meg poenget? kan de ta foten din eller hånda?

 

1: Fyren i tråden som er linket over taklet to timer med kontinuerlig smerte for å markere datterens fødselsdag. Hadde det vært bedre om han hadde fått en tatovering hvor det stod "datterens navn og fødselsdato"? Hvis ja, hvorfor hadde dette vært bedre?

 

hvis han er fornøyd med det så er det greit. jeg ville ikke gjort det.

 

2: Hadde det vært mindre "sykt" om han hadde fått scarificationen utført med lokalbedøvelse? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei, hvorfor ikke?

 

nei, hadde ikke blitt mindre "sykt" med bedøvelse. er ikke smerte noe av poenget med dette? jeg ville ikke si slike ting er sykt.

 

som sagt jeg skjønner ikke helt poenget med slike ting :hmm:

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
som sagt jeg skjønner ikke helt poenget med slike ting  :hmm:

Selvrealisering ? :shrug:

Jeg skal ta scarification fordi jeg vil markere at livet mitt har tatt en vending til det bedre nå, og det skal jeg markere :yes: Har innsett at vår tid her er meeget kort, og derfor... "Life only grows smaller" ...en påminnelse om at jeg skal gjøre det beste ut av livet mitt, istedet for å ødelegge det som jeg har gjort før!

Lenke til kommentar
Det jeg personlig vil betegne som sykt på den lista er amputasjoner og til dels plastisk kirurgi.

 

Det er synd å si det, men det er hva som er akseptert ellers i samfunnet som sannsynligvis har utformet hva jeg godtar og ikke godtar. Egentlig er korrigering av tenner en utrolig rar ting å gjøre hvis ikke tennene er funksjonelt dårligere enn normalt. Så å si alle i Norge over 17-18 år har jo rette tenner fordi tannregulering har vært vanlig praksis lenge, og dermed blir folk med skjeve tenner lagt veldig merke til. Mange vil faktisk betegne det som sykere å ikke ha regulering enn å ha det. Teit at det er sånn det har blitt, mener nå jeg.

Hvis folk ikke er fornøyde med nesen, tennene, brystene, magen, pannen, øynene...... så ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få lov til å opperere seg hvis de får bedre selvfølelse. Og at folk ikke burde hatt tannregulering bare fordi at folk med skjeve tenner ikke skal bli lagt merke til er litt rart. Skal man nekte folk a slanke seg bare fordi de feite ikke skal stikke seg ut og?

 

Folk må gjøre hva de vil med kroppen sin, tattovere seg, pierce seg, amputere ting og tang, ta scarfication, skifte kjønn....... så lenge det ikke går ut over samfunnet, tenker da på amputasjon og uføretrygd og sånn. Folk må da få lov å bestemme over sin egen kropp.

 

Folkene i ekstrem forvandling blir jo ikke forvandlet til supermodeller med, perfekt nese, perfekt ansikt, perfekte øyne, perfekte bryst..... men de blir forvandlet til "normalt pene"

Lenke til kommentar
Kroppsbygging faktisk.. Ok, har du store "smerter" når du trener trener du fryktelig galt. Eller definerer vi treningsstølhet som smerte? Har man det nødvendige treningsgrunnlaget uteblir også stølheten, ser ingen smerter inni bildet her. :hmm:

Ja da har man i tilfelle pådratt seg en skade. F.eks brekt benet men kjører fremdeles knebøy....

 

Noen spiser ikke godt nok og blir derfor slappe etter trening. Det vil jeg også poste i feil-treningskategorien.

 

Noen syns "muskelknuter" er sykt. Noen syns syltynne modellkropper som ligner 12-13 år gamle gutter er sykt mens homofile moteskapere i Paris syns det er fantaskisk. Når det er sagt er det sikkert noen homofile som syns det er sexy med muskelknuter og.

 

En god treningsøkt gir deg en "pump" i musklene du trener og det er fantasisk!! Du vet at kroppen din har gitt alt og når du står opp dagen etter er du enda sterkere enn du var før. Kroppen din lever!

 

Trening er en ren naturlig rus som er godt for kroppen din.

 

Sykt? Vondt? langt i fra!!

Lenke til kommentar
Og at folk ikke burde hatt tannregulering bare fordi at folk med skjeve tenner ikke skal bli lagt merke til er litt rart. Skal man nekte folk a slanke seg bare fordi de feite ikke skal stikke seg ut og?

Slik jeg ser det er det stor forskjell på slanking og tannregulering. Og jeg har ikke sagt at man skal nekte noen det, det blir for dumt. Jeg uttrykte egentlig bare min misnøye over at det har blitt som det har blitt.

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at de bildene gjorde meg kvalm og uvell. Selv har jeg 2 tatos,, og syntes dette er helt greit. Men jeg har noen restriksjoner på dette også, anngående hvor man tar tattos og hva. Men folk har rett til egene meninger.

Ansiktet, kjønnsdeler osv, bør ikke dekkes til med tattos, mener nå jeg.

 

Det denne gale mannen i mine øyne sier om at denne type kunsten, skal gjøres uten bedøvele er jeg rimelig enig i. Selv to jeg begge mine tattos uten bedøvelse, selv om det på langt nær kan sammenlignes med dette. Man blir da mer stolt av en ting, som man har gått igjennom litt blod svette og tårer.

 

Denne listen som man kunne stemme overe var litt for drøy for meg. Som du sikkert kan tenke deg er tatto det eneste jeg kunne tenke meg. Og nå er jeg ferdig (eventuelt bygge på de jeg har). Jeg kunne alderi i verden teknt å skjære i kjøttet, sette inn pinner under huden osv.. Det er helt klart ikke min ting, og burde strengt talt kaldes sykt.

( mannen innrømmer jo det at det er mer morro å gjøre disse tingene hos en kirug som er "selvlært", og ikke har gått medisinskolen, noe som brude vært et minimum)

 

For min del er det helt greit, flolk kan gjøre hva de vil med sin kropp, men jeg vil advart mot slike tinge, uansett hvem det var. Framtidige skader, framtidige anger, og i mine øyne er dette bare en fetich, ikke en kunst!

 

Enkelte mennesker liker jo denne smerten som påføres kroppen. Jeg syntes dette er sykt, og blir kvalm bare av følsen.

 

Tattoo er som sagt så langt jeg vil strekke meg, alt annet blir unormalt / sykt for min del. (kjenner det enda, at mangen ikke har det godt)

En annen ting er det at mennesker som retter på kroppen prega skader eller missdannelser syntes jeg er ok. Hvis det gjir personen et bedre selvbilde. Fettsuging, fjerning av rynker, fjerning av hårvekst, større pupper ( til et vist nivå). Dette hjelper tross alt mange mennsker med deres hverdag, og letter litt på trykket!..

 

Håper jeg har kommet fram til det trådstartern var ute etter, og ikke bare har skrevet en hel del tull. I bunn og grunn er selvpåført smerte SYK!

(Jeg er bare litt syk :) )

Endret av tøs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...