Gå til innhold

Hvor blir selvpåført smerte "sykt"?


Hvor begynner "sykt"?  

260 stemmer

  1. 1. Hvor begynner "sykt"?

    • Fjerning av kroppshår
      5
    • Piercing i øreflipp
      2
    • Tatovering
      3
    • Piercing andre steder
      4
    • Korrigering av tenner
      4
    • Kroppsbygning
      4
    • Fjerning av skavanker (føflekker, etc.)
      4
    • Plastisk kirurgi (fettsuging, større pupper)
      43
    • Ekstrem kroppsbygning
      36
    • Scarification
      71
    • Branding
      2
    • Implantater
      6
    • Amputasjon
      76


Anbefalte innlegg

Det kommer jo helt an på arbeidet man gjør. Sitter man bak en telefon, en PC eller jobber via internett, så kan man fint gjøre den samme jobben. Selvfølgelig, er man tømmerhogger, blir det litt vanskelig.

 

Det er ingen som utfører amputeringer uten at det er en god grunn (dvs. ingen muligheter for å redde armen/benet etter f.eks. en infeksjon).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det hadde vært _bedre_, men hvorfor gidde tatoveringer at all? Teite greier spør du meg. Hadde vært bedre, fordi det han får utført der er sinnsykt. Jeg ikke ikke blitt glad om jeg hadde kommet hjem på bursdagen min, ringte på, og pappa åpnet døren: "SE HER A SØNN! JEG VILLE VISE HVOR GLAD JEG VAR I DEG!"

 

Ser ut som om han blør noe sinnsykt? TROR ikke det er helt bra for han/kunne ha gått verre. Jeg kan akseptere en liten tatovering, men større tatoveringer synes jeg blir for dumt.

 

2. Mindre sykr med bedøvelse? Vel vel, han hadde ikke hatt det no så inni helvettes jævli som han garantert hadde der, men like sykt hadde det uansett vært.

 

Egentlig dumme spørsmål, dette blir bare for dumt. Jævla taper av en idiot vil jeg kalle han karen der.

 

 

Begynner å lure på om du er litt syk psilo, når jeg leser ting du skriver.

 

 

pain.

 

EDIT: det var på ettårsdagen til datra, herregud for en idiotisk far.

Endret av pain
Lenke til kommentar
Merkelig, dette her. Jeg har skrevet det et par ganger før, men greit, siden det er deg, én gang til: "[...] og hvis du har tenkt å komme med et fjasete innlegg av typen "omgomg, dt r helt sykt fordi d ser helt for jævlig styggt ut!!11", ikke gidd. Pell deg tilbake til "søppel"."

Jeg skrev litt mer enn bare omgomgomg pLZ 3kklt da...

 

Men jeg ble så kvalm av dette og sur på han karen der at denne tråden gidder jeg ikke mer :S

Lenke til kommentar

Folk som faktisk gjør endringer på utseendet pga. at de er misfornøyde som de er (plastisk kirurgi osv.) betegner jeg som litt 'skrullete'. At man pryder huden med litt blekk ser jeg på som mer normalt, men jeg synes det er dumt at tatoveringer f.eks. ikke blir av så god kvalitet hvis de skal vare over et kortere tidsrom... Jeg kunne ikke tenkt meg å ta en tatovering av den enkle grunn at jeg tror ikke jeg ville likt det om 30 år, eller kanskje før.

Lenke til kommentar

Jeg syns at så lenge folk gjør det pga dårlig selvbilde o.l. er det ikke sykt. Jeg kaller av prinsipp ikke mennesker som utfører frivillige handlinger med sin egen kropp syke. Hvorfor skulle de være sykere enn deg og meg? Fordi de gjør noe DU ikke liker? Hvis en person føler seg mer tilfreds med seg selv ved å forandre på utseendet er det helt ok. Bedre enn å være konstant deprimert pga dårlig selvbilde.

 

Det med smerte er veldig individuelt. Mange mener at smerte føles godt inntil et visst punkt. Kløe er faktisk en mild form for smerte, det samme er det å klø seg. Klør du hardere blir smerten mer intens. Klør du enda mer skraper du vekk huden.

 

Jeg har tatovert meg på overarmen. Det gjorde vondt i starten, men etterhvert ble jeg vant til det og det var nesten litt behagelig. Kall meg syk, men sånn er det bare i mitt tilfelle.

(Ikke så relevant, men det er mitt syn på dette)

Lenke til kommentar

"Det med smerte er veldig individuelt. Mange mener at smerte føles godt inntil et visst punkt. Kløe er faktisk en mild form for smerte, det samme er det å klø seg. Klør du hardere blir smerten mer intens. Klør du enda mer skraper du vekk huden."

 

Det er jo helt individuelt, om man er comfy med at noen sitter å skjærer i armen sin i to timer synes jeg ikke det er noe som er sykt med det, amputasjon er dumt hvis man ikke har en god grunn. Hvis du blir kvalm av sånne BILDER er det kanskje ikke en god ide å gjøre det, men alle har en personlig grense på når ting er sykt.

 

Når man tøyer denne grensa på grunn av et eller annet motiv kan det bli sykt. (Overtrening hos toppidrettsfolk, plastisk kirurgi, balettdansere som tar dop for å føle mindre smerte...)

Lenke til kommentar

Egentlig er det bare plastisk kirurgi på den lista jeg ikke syns noe om.

I den grad at det er for å rette på nesa, større jur eller slik da. Brystreduksjon, rette på skader og lignende er helt greit.

 

Amputasjon er det ikke noe galt med, dere vet at det er en sykdom som kan gjøre at du bare "MÅ" bli kvitt det beinet. Har selv en kommende onel som har amputert ett bein og nesten hele armen, han ble påkjørt bakfra på en motorsykkel.

Endret av ZkedaR
Lenke til kommentar

Wow, congrats Psilo, det der er de første bildene jeg noensinne har reagert på i hele min internett-karriere. Må innrømme at det var mindre lekkert når han kameraten med det spesielle blikket flenset av huden på armen til len langhårede grobianen der...

first things first: Forbanna tøft gjort det der. Vet med meg selv at det der er noe jeg ikke tror jeg kunne gått igjennom helt uten videre..

Og, at folk reagerer på dette som sykt forstår jeg veldig godt. Det er ikke regnet som normal oppførsel, og dermed er det sykt. Tatovering har vel hatt et par tusen år å bli normalisert (korrekt antall år aner jeg ikke), og piercing har vel også en viss driftstid..

 

 

svar på spørsmålene dine, herr Psilo:

1:

tja. Han kunne sikkert tatt en tattis istedet, men hvis han ville ha et arr istedet, så får vel dette vitterlig være hans valg. Kan ikke dømme andre mennesker fordi de tenker annerledes enn deg. (selv om de komplette idioter.) Det hadde vært mer normalt med en tattis enn ett arr, og dette kan vel forklares med den normal-faktoren som har vært nevnt her tidligere.

 

2:

Nei. Å få huden sin skrelt av av en tilsynelatende gal mann med skalpell, DET står det respekt av. Og ihvertfall hvis det gjøres uten bedøvelse, og spesielt hvis "kunden" har gitt sitt samtyke. :p

Ikke fordi det er så himla stilig (ifølge mitt skjønn, ihvertfall) men fordi du skal vel egentlig var ganske tøff rent psykisk for å klare å se en annen mann sitte og flense av huden på armen din..

Lenke til kommentar

Det er et argument bare et utrolig dårlig et og absolutt ikke tema.... (holder det?)

 

Det som de i forumet her ikke forstår er at for mange er det å påføre seg selv smerte en slags "hobby". De psyker seg selv opp og føler seg mektige da de klarer å overvinne smerten. Det starter helt sikkert med å risse inn navnet til den du er forelska i på armen. noe som jeg regner med veldig mange her har gjort.. Og må da innrømme at man gjorde det for at det gir et sterkere (muligens tøffere) inntrykk ovenfor andre. Men dere (fleste av dere iallefall) er jo gutter, merkelig at dere ikke forstår.. det ligger jo deres natur at jo mer du tåler jo "tøffere" er du. Sjeldent jeg hører en gutt klage over et skrubbsår på kneet (selvom det helt sikkert svir inn i helvete).

Denne "hobbyen" kan egentlig sammeliknes med dop. Man får et kikk av å påføre seg selv smerte, og må ty til sterkere midler hele tiden for å opprettholde dette kikket. Det er da det begynner å bli skummelt. Smerte er jo i stor grad psykisk, så man bygger vel egentlig bare opp toleranse grensen sin. Blir man for "oppslukt" av sitt eget sinn, kan man fint klare og overbevise seg selv om at det er helt greit å kutte av seg armen.

Personlig syns jeg det er "sykt" når man er avhengig (på en måte), når man ikke klarer å leve et "normalt" liv uten at du går å tenker på hvordan du kan skade deg neste gang. Jeg syns det da er helt greit at folk risser inn tattoeringen istede for å farge den, også greit at opperer inn kuler/horn og liknende, så lenge de gjør det som type: engangstillfeller, så lenge de ikke gjør det av mani. Det er jo for mange en psykisk lidelse på linje med tvangstanker/handlinger (ikke tråkke på streker ol.), de kan godt være klar over hvor ille det er, men de kan bare ikke stoppe!

Jeg selv har helt angst for sprøyter og svimer ofte av når jeg tar blodprøver. Men jeg har 6 piercinger. Når jeg har tatt en piercing er jeg døds stolt over at jeg klarte å la vær å svime av. Jeg er stolt av meg selv, og det er en utrolig bra følelse. Og jeg tror det er det som ligger til grunn for selvdestruktive folk. De blir stolte og mektige siden de klarer å mestre denne smerten, du vet at smerten ikke tar knekken på deg!

Lenke til kommentar
og hvis du har tenkt å komme med et fjasete innlegg av typen "omgomg, dt r helt sykt fordi d ser helt for jævlig styggt ut!!11", ikke gidd. Pell deg tilbake til "søppel".

hvilken rett har du til å hevde at dette ikke er et argument?

 

Arring er stygt. Basta bom.

om det var stygt eller ikke.... var ikke diskusjonenen!

Hvis det er det du vil diskutere bør du starte en annen tråd ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
og hvis du har tenkt å komme med et fjasete innlegg av typen "omgomg, dt r helt sykt fordi d ser helt for jævlig styggt ut!!11", ikke gidd. Pell deg tilbake til "søppel".

hvilken rett har du til å hevde at dette ikke er et argument?

 

Arring er stygt. Basta bom.

om det var stygt eller ikke.... var ikke diskusjonenen!

Hvis det er det du vil diskutere bør du starte en annen tråd ;)

Hvis du leser første innlegget til trådstarter: Først og fremst, før dere leser videre, ha dette i bakhodet: skjønnhet er i øyet som ser. Diskusjonen handler ikke om hvorvidt voksete legger, en piercing, kroppsbygning eller scarification er pent, og hvis du har tenkt å komme med et fjasete innlegg av typen "omgomg, dt r helt sykt fordi d ser helt for jævlig styggt ut!!11", ikke gidd. Pell deg tilbake til "søppel".

 

Det var diskusjonen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...