Gå til innhold

Hjelp! Hovedkort funker ikke lenger..


Cir|th

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus A7V33 hovedkort og som jeg skulle oppdatere biosen på.

Jeg brukte oppdateringsprogrammet som fulgte med på cden og oppdaterte til den nyeste biosen.

Da PC-en startet på nytt ville ikke skjermen starte, jeg prøvde skjermkortet(Geforce4Ti) på en annen maskin hvor det funket fint.

Det virker som om på PCI og AGP portene ingenting starter. Det kommer heller ingen pipelyd under POST.

 

Hva har skjedd og hvordan kan jeg fikse det ??

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Cir|th på 2002-05-25 21:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye som kan ha skjedd, uansett så har ikke den Bios oppdateringen din gått helt etter boka, men det har du vel forstått selv :smile:

 

Om du er heldig og dette ikke har skjært seg fullstendig klarer du kanskje å resette bios.

 

Se side 28 i manualen (Clear RTC RAM).

 

Lykke til!

 

Rune.

Lenke til kommentar

hahahaha, du har akkurat gjort det samme som meg.

når du får beskjed om at programmet restarter maskinen, kommer den aldri på igjen.

Du har sikkert bios 1004 eller en tidligere verson.

Jeg har prøvd 1000 forskjellige måter for å fikse det, men det endte med at jeg brakk en motstand ved siden av prosessor sokkelen da jeg skulle se om det var noe synelig feil på cpu.

Det du må gjøre er å sende inn hovedkortet til der du kjøpte det, eller få tak i ny bios-chip.

Jeg sendte mitt inn på onsdagen.

***** kjipt at det følger med et program som skal oppdatere bios, men som bare fucker alt til.

Det som er, er at på asus` sin internettside står det veldig strengt at hvis man har verson 1004 eller tidligere skal man ikke oppdatere bios ved bruk av programmet.

sorry for at jeg skuffer deg men sånn er det bare.

Finner du en altfor genial måte som funker får å fikse bios kan du maile meg på [email protected] , men som sagt har jeg prøvd alle mulige måter.

Lenke til kommentar

Mulig dette er et skudd i mørke, men her er et tips som i alle fall kan prøves før du gjør noe så drastisk som å røske ut hele moboet (hjalp meg en gang da jeg hadde et A7V). Ta og fjern alle ram brikker og start opp. La maskina stå og -pipe- en liten stund. På alle Asus mobo skal bios sette seg selv til default om den ikke detekterer de mest vitale komponentene i maskina (cpu, ram osv).

 

Som sagt, kjangsen for at dette skal rette på problemet er liten, men kanskje verdt et forsøk.

 

Rune.

Lenke til kommentar

Har akkurrat gjort det samme selv.Jeg måtte sende inn HK tre ganger. Maskina startet opp i BIOS første gang, men andre gang kom det alltid et langt beep og den slo seg av selv. Det lange pipet kom først etter at jeg hadde prøvd å cleare CMOS. Har prøvd å bytte alt fra RAM til strømforsyning, men ingenting hjalp. Siste gang jeg fikk den tilbake startet den opp. Fikk tre feilmld. under oppstart (WIN98SE). Filene vrtwd.386 og vfixd.vxd manglet og da den tredje og siste feilmld kom, slo den seg av selv atter en gang (rakk ikke å se den siste mld). Men mot alle odds startet den opp igjen og nå fungerer alt som det skal igjen etter 1 og en halv mnd uten maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...