Vectrex Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Får oftere noen mystiske snarveier på skrivebordet. (se vedlagt bilde) Har fått dem en gang før. Da bare slettet jeg dem, og kjørte AdAware og SpyBot S&D. Spybot finner (når jeg har fått disse snarveiene) 108 entries fra CoolWWWsearch.SmallM. Av en eller annen grunn kommer disse snarveiene ofte tilbake... Noen som vet hvor det er jeg får dem? (spesifikke sites, programmer osv) Har et annet spørsmål nå som jeg først poster i denne kategorien. Hver ENESTE gang jeg kjører Spybot S&D så finner den DSO exploit 5 entries. Selvfølgelig fjerner jeg dem, men de kommer jo tilbake hver enesta gang jeg kjører scan. Noen som vet hva dette er for noe? Og ikke minst hvordan jeg blir kvitt det for godt? Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Søk på exploit på forumet. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 har ikke noe ulovlig på dataen vel??? hmmm Har du instaler msg plus? Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 har ikke noe ulovlig på maskinen nei! Har msn plus ja... men problemet med DSO exploits fikk jeg lenge før msn plus... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) DSO Exploit er en bug i Spybot, ikke noe å bry seg om. Dette er ikke spyware og kan fint ignoreres. De snarveiene er tydeligvis fra, som du nevnte; CoolWWWSearch..dette er en av de mest plagsomme spywaregreiene som fins. Last ned CWShredder, dette er et program spesielt utviklet for å fjerne dette. Endret 17. oktober 2004 av SirMaximus Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Thanx alot! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Kan det tenkes at du bruker Internet Explorer istedenfor Opera eller Firefox? Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Kjører både Opera og Firefox. Bruker Firefox til Gmail, Opera til alt annet. IE har aldrig vært startet på min maskin... Noen ganger har Firefox blitt satt til en helt tullete startside... masse rare tegn... Er vel noe spyware drit det og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå