agvg Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Og 14000 står på vent, ikke så ille det. Tallene og infoen er hentet fra denne artikkelen: http://www.teleavisen.no/default.asp?page=1&article=14062 Endret 15. oktober 2004 av agvg Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Fult forståelig etter min menig! Fiber til folket! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Fult forståelig etter min menig! Fiber til folket! jeg er en av 14000 altså , kan gå lenge til jeg får fiber , Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 jeg er en av 14000 altså , kan gå lenge til jeg får fiber , Bor du i et område som skal bygges ut? Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Far min bor på Hinna og Lyse har akkurat lagt fiber 5 meter fra huset hans, og han vil ikke benytte seg av det! JEG BLIR SÅ OPPGITT!!! Skulle ønske det var meg som bodde der Lenke til kommentar
skyline Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Eg bur på Roaldsøy, snakk om utbyggning her nå! HURRA! No more sucky Bluecom 2mbit ADSL shitt! Lenke til kommentar
entonic Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Til dere som står på venteliste. Gled dere Rett etter at Lyse haddde oppgradert 2 mbit linja så kjørte jeg surfometeret på digi.no og den viste 10 mbit. Men nå er den tilbake på ca 5 mbit. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Eg overtalte far min rimeleg enkelt. Gav han bare regnestykket til telefonbruk av ein kompis av meg. Til nå så har me spart 15000kr i året bare på telefon frå Lyse =) Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Wee! Flytter inn i ny kåk om to uker, med fiber fra Lyse installert. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Bor også på Hinna.. Får Lyse om rund 1 mnd.. WOHO! Dog, jeg vet følelsen av å ha det, fordi far min har hatt det rundt et år nå Endret 15. oktober 2004 av Azton Lenke til kommentar
runela Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Heldi dere Menmen dere som har vanli adsl skal heller ikke klage akurat Vi får kanskje adsl dekning om 1 år fordet om vi er 40-50 hustander i mitt boliområde Kjipe greier... Lenke til kommentar
highlander Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Normenn vil bli som svensker vett Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Og jeg får lyse innen 1 desember... Det har de iallefall sagt, men du vet hvordan det er med slike firmaer og datoer... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Og jeg får lyse innen 1 desember... Det har de iallefall sagt, men du vet hvordan det er med slike firmaer og datoer... Enig..Skal også få det innen 1. desember har dem sagt. Men egentlig skulle jeg hatt det i Mars eller noe. Kjipe greier :/ Men nå har jeg sett dem holder på å grave ca 500m fra huset mitt, så det tyder hvertfall på framgang Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Fikk det vel omtrent 2/3 måneder etter "fristen"... Ganske greit egentlig, men du må nok regne med ihvertfall 1 1/2 mnd etter dem har begynt å grave i "nabolaget".... De må grave bort til huset, du må få lagt inn fiberrøret, spikra opp fiberrør inne i huset frem til der du vil ha fiberboksen - og så må du melde deg klar til Lyse.. Disse sier så ifra til Norsk Fiberoptikk som kommer etter noen dager; eller etter to uker, som i vårt tilfelle.. Grr.. Deretter tar det 3-5 dager før de aktiverer linja.... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 jeg er en av 14000 altså , kan gå lenge til jeg får fiber , Bor du i et område som skal bygges ut? vet ikke helt , bor midt i byen , ca 5 min i fra ruten 5 min i fra sten og strømsentret , har ikke sjekket lyse sine sider på LENGE regner med at di ringer når jeg kan få fiber ( og at jeg ser når di graver opp gata) Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Vel, dere lyse folk får håpe at lyse ikke gjør som BKK. BKK hadde 10 mbit til alle i starten, da hadde de få kunder, etterhvert som kundemassen økte, gikk de ned til 8 mb, deretter 4 mb og nå er det 2 mb (selfølgelig til samme pris som 10 mb var for 2 år siden). Det ble vel for dyrt for dem med alle som max'et linjene sine ut fra BKK sitt nett, slik at de ikke istedenfor å betale dyre dommer for båndbredde ut av eget nett bare reduserte farten. Regner med at Lyse ikke har ubegrenset båndbredde via nix, og at de må ta noen grep for å sikre inntjening de også når brukermassen blir stor nok. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 hva som er så mye bedre med fiber egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå