apoxdigital Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 [quote name='olsen' date='16/10/2004 : 02:44'] Makan til heksejakt. DETTE ER ETT EU-DIREKTIV, ikke Valgerds egen idè. Ikke blir fildeling orbudt heller, men piratkopiering blir det, og det samme gjelder privatkopiering av kopibeskyttede skiver. [/quote] Men til saken som betyr noe da : Hvem i granskogen bryr seg egentlig om dette blir en lov ? Jeg kommer til å ignorere den helt til de sperrer meg inne. [quote]They're going to take me away, ha-ha[/quote] Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Dette vil neppe ha betydning i praksis. Selv om lovforslaget blir vedtatt betyr ikke det at politiet vil begynne å "avlytte" linja di. Per dags dato er det ikke lov å dele kopibeskyttet materiale, men "alle" gjør det. Når det ikke er lov å laste ned engang kommer "alle" fortsatt til å gjøre det. Personlig er jeg ingen storforbruker av p2p, men benytter det til å sjekke ut artister, filmer og annet. Det jeg liker kjøper jeg vanligvis. Bruker det også til å skaffe ting som er overpriset hinsides all fornuft (ja, blant annet det fotoprogrammet alle har, men ingen har råd til.) Edit: Til dere som roper høyest; uttrykk dere saklig og kutt ut den barnslige oppførselen. Tenker da på "Valgerd må brenne" og alt det der. Bortkastet energi og lite konstruktivt. I denne delen av forumet skal det utelukkende diskuteres sak, IKKE person. Vi vet at det i politiske- og relgiøse diskusjoner i stor grad er enkelt å bli engasjert, og ikke minst provosert, og vi ber derfor brukerne av dette forumet til å tenke nøye gjennom hva de skriver i dette forumet. Personangrep, provokasjoner, "trolling" og rasisme er ekesmpler på ting som vi ikke tolererer på dette forumet, og disse reglene gjelder også i denne delen. Brudd på retningslinjene vil føre til reaksjoner. Endret 16. oktober 2004 av SirMaximus Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 "I denne delen av forumet skal det utelukkende diskuteres sak, IKKE person. Vi vet at det i politiske- og relgiøse diskusjoner i stor grad er enkelt å bli engasjert, og ikke minst provosert, og vi ber derfor brukerne av dette forumet til å tenke nøye gjennom hva de skriver i dette forumet. Personangrep, provokasjoner, "trolling" og rasisme er ekesmpler på ting som vi ikke tolererer på dette forumet, og disse reglene gjelder også i denne delen. Brudd på retningslinjene vil føre til reaksjoner." Jeg tror de mener flaming av brukere med personer der. Så jeg står på mitt. NAIL HER TO THE CROSS! Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Først GTA, så Direct Conect. Skal hun på død og liv forby det som er gøy i livet? Det finnes sikkert de som ser på mord og voldtekt som gøy òg, men skal det være tillatt av den grunn? Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Først GTA, så Direct Conect. Skal hun på død og liv forby det som er gøy i livet? Det finnes sikkert de som ser på mord og voldtekt som gøy òg, men skal det være tillatt av den grunn? Er ikke du Darwin Anarkist? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Er ikke du Darwin Anarkist? Nei. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Personlig er jeg ingen storforbruker av p2p, men benytter det til å sjekke ut artister, filmer og annet. Det jeg liker kjøper jeg vanligvis. Enhver respektabel platebutikk lar deg lytte på en CD før du eventuelt velger å kjøpe den. De fleste filmselskaper deler gladelig ut filmklipp fra filmer til de som gidder å laste det ned. Du er ikke avhengig av p2p for å sjekke ut åndsverk. Bruker det også til å skaffe ting som er overpriset hinsides all fornuft (ja, blant annet det fotoprogrammet alle har, men ingen har råd til.) Hvis du ikke gidder å betale for photoshop så finnes det haugevis av billigere alternativer. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Personlig er jeg ingen storforbruker av p2p, men benytter det til å sjekke ut artister, filmer og annet. Det jeg liker kjøper jeg vanligvis. Enhver respektabel platebutikk lar deg lytte på en CD før du eventuelt velger å kjøpe den. De fleste filmselskaper deler gladelig ut filmklipp fra filmer til de som gidder å laste det ned. Du er ikke avhengig av p2p for å sjekke ut åndsverk. Nja, filmtrailere gir ikke et veldig bra inntrykk av hvordan filmen er, demoer av spill er veldig begrensede, og musikk bør man høre en del på før man bestemmer seg om man vil ha det Lenke til kommentar
likferd Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Personlig er jeg ingen storforbruker av p2p, men benytter det til å sjekke ut artister, filmer og annet. Det jeg liker kjøper jeg vanligvis. Enhver respektabel platebutikk lar deg lytte på en CD før du eventuelt velger å kjøpe den. De fleste filmselskaper deler gladelig ut filmklipp fra filmer til de som gidder å laste det ned. Du er ikke avhengig av p2p for å sjekke ut åndsverk. Nja, filmtrailere gir ikke et veldig bra inntrykk av hvordan filmen er, demoer av spill er veldig begrensede, og musikk bør man høre en del på før man bestemmer seg om man vil ha det Filmtrailere gir et FORVRENGT bilde av filmen. En filmtrailer er klippet og limet fulstendig ut av sammenheng, og inneholder som regel scener som slett ikke finnes i filmen, pga klippingen. En trailer er laget utelukkende for å selge, ikke for å fortelle hvordan filmen er.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Lurer bare på hvem som skal kontrollere dette, politiet har iallefall ikke ressurser, og om jeg ikke husker feil har ingen lov til å gå inn i ditt hus for å undersøke om du gjør noe ulovlig uten ransakelsesordre. (Til og med ikke nrk mennene som ser om du har tv uten å betale lisens har rett til det) Også til det store spørsmålet, hvis fildeling blir forbudt hva skal da statens melkeku telenor tjene penger på når ingen lenger trenger brebånd?, iallefall ikke vanlige internettbrukere. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Også til det store spørsmålet, hvis fildeling blir forbudt hva skal da statens melkeku telenor tjene penger på når ingen lenger trenger brebånd?, iallefall ikke vanlige internettbrukere. Telenor hadde vel gnidd seg godt og lenge i hendene tenker jeg... Om alle hadde kjøpt 512/128 linjer, kunne de tatt seg bedre betalt for små linjer, presset flere kunder inn på nettet sitt, og sluppet å oppgradere sentralene, osv. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Også til det store spørsmålet, hvis fildeling blir forbudt hva skal da statens melkeku telenor tjene penger på når ingen lenger trenger brebånd?, iallefall ikke vanlige internettbrukere. Telenor hadde vel gnidd seg godt og lenge i hendene tenker jeg... Om alle hadde kjøpt 512/128 linjer, kunne de tatt seg bedre betalt for små linjer, presset flere kunder inn på nettet sitt, og sluppet å oppgradere sentralene, osv. Ja du har nok rett der Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Nei, vi er ikke med i EU. Vi skal dermed ikke være redde for å hevde oss ovenfor "samveldet". De har ingenting med osså gjøre angående vårt lovverk. Vår stat er ikke noe som utenforstående skal tukle med. Men ak, sånn går det. VI blir presset til det yutterste og gir etter. Svak VI er. Antar dette forbudet blir på papiret men ikke i praksis. Slapp av. Dessuten stiger platesalget selv om fildeling øker i takt. Konklusjonen er jo at fildeling er kun demo til et evt kjøp for de som hadde i grunnen tenkt å ha den. Som det ble sagt for 35 år siden. Man skal ikke blande kristendommen inn i Politikk. Det blir skjevt. Noe som det er nå. Angående fildeling så skal jeg ærlig innrømme at jeg støtter det. tull å sette forbud mot noe sånt som er i bruk av alle og enhver. Selv om flere laster ned betyr det ikke at salget stagnerer. De useriøse kjøperne hadde ikke kjøpt den alikavel. Noe som faktisk gjør er at varen når til et større publikum og kan gjøre større utslag i en evt karriere. Flaming mot Valgjerd: lett å anta og gjøre så. Hun er kun et ikon. Det er selve partiet som må gjøres noe med. Kan noen nevne fem medlemmer i Bush regjeringen på sparket forresten? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 *plystre*EØS*plystre* Lenke til kommentar
Jan Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Fordi om. Om jeg var din kompis, kan jeg beordre deg til å slutte å røyke? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Fordi om. Om jeg var din kompis, kan jeg beordre deg til å slutte å røyke? Tenker at det ikke behøves noe press på norske myndigheter, da jeg ikke tror noen der sitter på P2P. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Fordi om. Om jeg var din kompis, kan jeg beordre deg til å slutte å røyke? Vel, vi har ingen avtale oss i mellom som sier at ditt ord er lov da. EDIT: Forsåvidt, Norge har vetorett, uten at den har blitt brukt. Endret 17. oktober 2004 av olsen Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Globaliseringen fungerer bl.a. på den måten, at hvert enkelt lands folkevalgte politikere mister den myndighet de har blitt betrodd! Ja, dette er en av de største fordelene ved globaliseringen. Makten overføres fra politikerne til det enkelte individ. the funney men nå er jo selskaper en juridisk person. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Litt off topic: Norske politikere godtar systematisk alle eu direktiv for å kunne bruke dette for å få oss inn i eu. Politikerne vil si at vil allerede er så like eu at det ikke vil være noe forskjell om vi er med eller, og på den måten bløffe folket inn i eu. Er litt rart at politikerne ikke ser ut til å godta at folket flere ganger har sagt nei. Samtidig er det litt rart at det bare skal flertall til for å melde oss inn i en union som eu. Burde minst vært 2/3 flertall. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 ser dere ikke roten av alt dette??? RIAA! få vekk det infernalske dritet fra denne planeten, og ting vil gå MYE bedre. dessuten har fildeling en positiv effekt på salg av alle varer. hadde det vært umulig for meg å laste ned anime og manga på nett, hadde jeg aldri blitt fan av det. straks jeg får meg fast inntekt kommer jeg til å kjøpe så mye anime/manga at jeg må forsikre samlingen min for 200000 kroner. minst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå