phax Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei igjen, sorry for at jeg lager et nytt emne, men har egentlig funnet ut det jeg spurte om i den forrige tråden min. Men sliter fortsatt med andre problemer.. (Visst en moderator har lyst og stenge denne tråden pga av spamming, kan han kanskje heller stenge den gamle tråden? ) Hvertfall, her er problemet mitt: Xboxen er chippa med en homebrew chip med en xecuter bios, vet ikke hvilken versjon. Den har en gammel og dårlig EvolutionX versjon innstallert. (EvolutionX - RemoteX V1.8.458 står det på skjermen) Det er denne jeg prøver og få oppgradert til en nyere versjon. Problemet er at det virker som xboxen er write protected. Når jeg kobler til via ftp kan jeg kan ikke slette eller overskrive noen filer som ligger innpå xboxen. Dermed blir jeg ikke kvitt den gamle EvolutionX versjonen! Jeg kan legge til nye filer, og disse kan jeg slette og overskrive som jeg vil. En mulighet jeg tenker på er og ta backup av alle partisjonene forså og formatere xbox harddisken via ftp eller på en eller annen måte. Men da lurer jeg på, bestemmer bios'n i modchip'n hvilken dashboard xboxen skal starte opp? F.eks, den gamle EvolutionX versjonen som ligger innpå benytter seg av menu.ini istedet for evox.ini osv, vil det da kunne by på noe problemer og fjerne menu.ini, vil xboxen automatisk finne evox.ini og evoxdash.xbe istedet for? Jeg får nemlig ikke flashet bios'n heller, den er tydligvis "write protected" den også! Så tørr ikke formatere harddisken før jeg vet hvordan dette fungerer helt.. Håper noen vet hva jeg kan gjøre! Takker og bukker! Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 tja, fikk fikset det selv. smart som jeg er.. fikk lagd meg en evox oppstarts cd og formaterte disken. (tok backup først da) etter mye frem og tilbake fikk jeg lagt ny versjon av evox inn! måtte rename evoxdash.xbe til xboxdash.xbe for at det skulle funke.. så, takk til meg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå