Gå til innhold

Disable Shutdown i Windows XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å slå av PCen med on/off knappen er ikke bra. Du kan feks. lett skade harddisken da (feks. dersom du slår av midt i en skrive/lese operasjon). Har du akkurat feks. lagret en fil, kan det hende den fortsatt ligger i cache. Skrur du av maskinen med on/off knappen, vil du da miste den fila.

Lenke til kommentar

Maskina jeg skal konfigurere er en industrimaskin, og det skal ikke vaere mulig for en bruker aa slaa av maskina. Power on/off er laast inne bak en deksel. Altsaa er eneste mulighet for aa slaa av maskina er direkte stroembrudd, hvor maskina automatisk vil skru seg paa selv naar stroembruddet er over.

At aa slaa av en maskin mens den gaar ikke er en god ide, trodde jeg foroevrig var allmennkunnskap ;)

Lenke til kommentar
Hei,

noen som vet hvordan man fjerner muligheten til aa slaa av maskina gjennom windows XP? Jeg vil at Start->Shutdown gjoeres inaktiv slik at det er bare mulig aa slaa av maskina med power on/off knappen.

Paa forhaand takk!

Dette kan enkelt gjøres via active directory om du kjører domene ivertfall. Er det en frittstående maskin har jeg ingen forslag

Lenke til kommentar

Hvis det er en frittstående maskin: kjør opp en mmc med group policy snap-in, i User configuration, Administrative templates, Start menu and taskbar ligger det en setting som heter Remove and prevent access to the shutdown command. Hvis du enabler den så skal de ikke ha mulighet til å slå av maskinen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...