Tanguero Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hallo Har "overtatt" en gammel Netfinity 5500 og lurer på om noen har lenker til informasjon/ressurser/forum osv. utenom IBM sine "offisielle" sider for disse serverne. Skulle gjerne vite mer om hva som er mulig å foreta seg av oppgraderinger ved hjelp av standard-deler på bruktmarkedet ettersom jeg ser det som uaktuelt å kjøpe offisielle cpu-er rundt 500MHz for 6000kr (!) stykket. er først og fremst opptatt av å skaffe en ekstra cpu/vrm (1x PII-450MHz står der nå) og få informasjon om hvor store disker raidkontrolleren faktisk kan håndtere. Lenke til kommentar
werwer Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 jeg tror det er vrm'ene som blir problemet, for det er vel ibm sitt eget hovedkort? det er jo uansett begrenset hvor store p2 prosessorer du får kjøpt napp ut hovedkortet, og sett i et nytt hvis det er boksen du liker Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Hehe, vurderer å kaste ut hele innmaten og putte to av SMPboksene mine inn i denne, det ser ut til å være plass (Skulle ønske jeg var litt mer praktisk anlagt) vrm-en kan jeg faktisk kjøpe fra IBM for noen hundrelapper, men uaktuelt å kjøpe prosessor fra dem.... Endret 15. oktober 2004 av Tanguero Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå