Razorboy Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei! Begynnte på et nytt system for et par uker siden. Er ingen hardcore gamer så jeg valgte følgende komponenter tilpasset mitt budsjett: AMD 64 2800+ ASUS K8V twinmos 512 pc3200 Club 3D radeon 9600 q-tec 450w psu Har fremdeles ikke klart å få den i gang. Får ingen signal til monitoren. Lyset på monitoren lyser grønt i noen sekunder så blir det gult. Får ingen lyder ut av pc'en men alt av cd-rom, harddisker og vifter aktiveres. Min psu er kanskje litt svak (har jeg funnet ut i etterkant), 16a på 12v, men maskinen må vel kunne startes for det? Står nemlig i manualen til hovedkortet at jeg bør ha minst 300W og 10a på 12v, og psu'en skal kunne brukes til ADM 64 cpu'er. Har også prøvd å koble ut alt uten at det hjalp. Hva annet kan jeg prøve? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Er du sikker på at minne er skikelig i? -Husk at de flippene på sidene kun skal brukes til å ta UT minnet, prøv å sette minne godt i, gjerne i forskjellige minne solotter å se om det hjelper Lenke til kommentar
Razorboy Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 De flippene skal ikke også låse RAMmen på plass? Lenke til kommentar
Thunder Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Hei, Du har helt rett i at disse skal låse minnet fast, og jeg anbefaler at du bruker disse. Høres ut som et skjermkort problem. Har du et gammelt skjermkort, kan du jo prøve det. Bare husk at noen gamle agp kort ikke kan brukes i de nyeste hk'ene, har noe med volt å gjøre. Dette står i manualen til hk'et ditt. En annen ting du bør sjekke, er om du hører et pip fra evnt. høytaler du har i kabinettet ditt. Hvis du hører dette skal hk'et og prosessor være i orden. Håper dette hjelper. Lykke til... Thunder Endret 15. oktober 2004 av Thunder Lenke til kommentar
Razorboy Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Når jeg skrur på systemet hører jeg ingen lyder annet enn vifter og cd-rom/harddisk. Men når jeg tar ut minne og starter maskinen hører jeg SOS-aktige pipinger fra maskinen. Skjermkortet er helt nytt. Lenke til kommentar
Thunder Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Ehh...IKKE ta ut minne og start maskinen! Minne og prosessor ER vitale deler som PC'en trenger, og du kan risikere og skade systemet ditt. Bare så det er sagt.... Selv om skjermkortet er helt nytt, kan det være noe galt med det. Siden du ikke hører et pip fra maskinen, dvs det er noe galt med POST-prosessen, må jeg bare høre om du er 100% sikker på at CPU'en din er riktig installert? Thunder Lenke til kommentar
Razorboy Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg tror det. Jeg passet på at CPU'en satt inn riktig vei (lina opp de små trekantene), dytten den FORSIKTIG i socket'en, og dro ned metallspaken. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 du har en PSU som kan herpe opp hele systemet ditt uansett hva som skulle vere feilen her.....kvitt deg med den å få tak i ei skikkelig ei.! Lenke til kommentar
Razorboy Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Mener du at min PSU ikke er kraftig nok til systemet? For den er mye bedre enn det som er anbefalt i HK manualen. Lenke til kommentar
Noobie Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Høres ut som et lignende problem jeg hadde engang, da var det grafikk kortet mitt det var noe feil med. Sjekk med en kompis om grafikk kortet ditt funker i han sin maskin, gjør det ikke det er det jo sikkert en smal sak å byte det.Psu bør nok også oppgraderes. Lenke til kommentar
Razorboy Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Men hvis det var bare feil med grafikk kortet, ville ikke maskinen min har lagd en "bip"-lyd for det? Lenke til kommentar
Noobie Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Min gjorde ikke det, var bare svart skjerm, hvorpå skjermen skrudde seg av, eller gikk til suspend(gul knapp som lyser bare) mode på en måte. Da var det ihvertfall grafikk kortet som hadde tatt kvelden. Håper problemet ditt løser seg Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Ehh...IKKE ta ut minne og start maskinen! Minne og prosessor ER vitale deler som PC'en trenger, og du kan risikere og skade systemet ditt. Bare så det er sagt.... Selv om skjermkortet er helt nytt, kan det være noe galt med det. Siden du ikke hører et pip fra maskinen, dvs det er noe galt med POST-prosessen, må jeg bare høre om du er 100% sikker på at CPU'en din er riktig installert? Thunder Ehh, det kommer ikke skjermbilde hvis du tar ut minnet/rammen. Du skader på ingen måte datan hvis du tar ut minnet og starter den. Det eneste som skjer er at det piper med jevne mellomrom for at hovedkortet skal vise at det er noe som mangler. Endret 15. oktober 2004 av FosFat Lenke til kommentar
Razorboy Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Ehh...IKKE ta ut minne og start maskinen! Minne og prosessor ER vitale deler som PC'en trenger, og du kan risikere og skade systemet ditt. Bare så det er sagt.... Selv om skjermkortet er helt nytt, kan det være noe galt med det. Siden du ikke hører et pip fra maskinen, dvs det er noe galt med POST-prosessen, må jeg bare høre om du er 100% sikker på at CPU'en din er riktig installert? Thunder Ehh, det kommer ikke skjermbilde hvis du tar ut minnet/rammen. Du skader på ingen måte datan hvis du tar ut minnet og starter den. Det eneste som skjer er at det piper med jevne mellomrom for at hovedkortet skal vise at det er noe som mangler. Takk, var det jeg trodde! Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Q-tec er vel den dårligste PSU,en som er laget noen gang...yter dårligere en oppgitt og er fulle av feil og veldig mange får trøbbel med dem....! som å kjøpe en ny BMW og putte inn elsystemet fra en vrakbil.! Lenke til kommentar
Razorboy Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Hmmm...javel? Men allikevel...dårlig nok til å forårsake slike PC problemer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå