Gå til innhold

USB-keyboard virker ikke

Anbefalte innlegg

Har et Compaq USB-keyboard. Kjører XP. Det har funket helt greit, inntil én uke siden. Nå slutter det å virke etter en stund, og jeg må ta det ut og sette det inn igjen. Da virker det med én gang. Etter en stund funker det ikke lenger, og jeg må gjøre det samme om igjen... Hva kan problemet være? Kan det ha noe med hvilken USB-port jeg plugger det i? IRQ? Jeg har en USB-hub også, men kjører ikke keyboard'et i denne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-18 14:50, Testkise skrev:

Har et Compaq USB-keyboard. Kjører XP. Det har funket helt greit, inntil én uke siden. Nå slutter det å virke etter en stund, og jeg må ta det ut og sette det inn igjen. Da virker det med én gang. Etter en stund funker det ikke lenger, og jeg må gjøre det samme om igjen... Hva kan problemet være? Kan det ha noe med hvilken USB-port jeg plugger det i? IRQ? Jeg har en USB-hub også, men kjører ikke keyboard'et i denne...

Vanskelig å si hva dette kan være. USB trenger ikke å bruke noen spesielle IRQ-er, så såfremt maskinen din ikke er stappet full av hardware så skal ikke dette være noe problem. Det skal heller ikke være noe problem på hvilken av USB-portene du bruker, såfremt den du bruker ikke er defekt.

Men siden du sier at du kan trekke ut kabelen og så sette den inn igjen og da virker tastaturet en liten stund, så kan det hende du har samme problem som jeg har hatt. Problemet mitt var jordingsproblem som jeg fikk fordi jeg hadde pc-en koblet til tv/stereoannlegg som igjen var tilkoblet kabeltv. Jeg fikk her faktisk problemer med forskjell mellom jordplanene, slik at USB-porten min faktisk fikk for lav spenning. Maskinen min måtte skrues helt av og la kondensatorene lades ut for at dette ble iorden igjen. Det er jo ikke sikkert det er det som er ditt problem, men det er jo en mulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...