idos Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Har akkurat montert Zalman ZM 80-D HP på mitt Club3D x800 pro VIVO @ XT PE Før jeg monterte kjøleren hadde jeg en idle temp på ca 45 - 48 grader. Og en load temperatur på ca 66 - 73. Jeg brukte da ATI Tool til å justere viften dynamisk etter hvilken temperatur VPU'en hadde. Etter montering ligger kjøleren på ca 33-34 grader idle og 71 grader load (ca 20minutt med Far Cry). Kjøleren blir kjørt i (silent mode) Mitt spørsmåle er derfor: Burde jeg forvente bedre kjøling av VPU'en ? Eller er originalkjøleren så bra at jeg ikke kan forvente bedre. Dersom kjølingen burde vært bedre, vil det med andre ord bety at monteringen min ikke har vært 100%. Følte det var litt lite kjølepasta til denne monteringen. Kan det være et problem ? Jeg må vel også legge til at med originalkjøleren på 100% viftehastighet (fra 60 grader og oppover) så bråkte det for mye. mens nå er den helt stille (som var meningen med hele kjølerbytte ) Bør jeg gå i gang med å remontere kjøleren med arctic silver.. eller bør jeg la det være. ? Endret 15. oktober 2004 av idos Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Denne kjøleren er ikke laget for ytelse, men for å være bom stille. Tror ikke du kan vente deg all verden fra denne! Lenke til kommentar
idos Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Stillhet var hovedtanken, men når andre kan rapportere bedre OC egenskaper og den beste kjølingen og jeg "bare" oppnår stillhet. Her er en test av kjøleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå