halvork Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Lenge siden jeg var der, og i sommer ble de jo en slags stans i salget av dette.. 7534204[/snapback] Hva? Stans i salget? Enten har de produktet for salg ellers har de det ikke. Enten er det stans ellers er det ikke. Reklamerer de for produktet på sine websider, så ville jeg forlangt å få kjøpe, med mindre det er andre kriterier for å få kjøpt som alder, sertifikat osv. I sommer bare ringte jeg FK og spurtet om Krista-K var lagervare hos min nærmeste fillial eller om jeg måtte reise langt for å få kjøpt. Da svarte mannen i telefonen at de desverre ikke hadde, men at de kunne bestille og ville ha varen på lager i løpet av 2 dager. Jeg aksepterte å vente i to dager og hentet min 25 kg. sekk som de hadde bestilt for meg. Jeg fortalte dem tilogmed at jeg skulle bruke det til rakettdrivstoff! Men da var jeg riktignok på vei ut av butikken... Lenke til kommentar
omr Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Ja, jeg er klar over FK's holdning til dette, og synes faktisk at det er helt på sin plass. Kjøpte selv en sekk i starten av året. Men det har også vært flere diskusjoner på andre nettsteder om Krista K, jeg har hatt annet å holde på med noen måneder, og lurte på hvordan "ståa" er i dag. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Her er en liten julegave til forumet: en ikke tidligere publisert filmsnutt jeg kom over da jeg ryddet i CD-ene mine rett før jul. Den viser utskytningen i desember 2004 på avstand, og bør gi dere et inntrykk av hvor høyt den kan gå. Kos dere. Endret 22. desember 2006 av G2Petter Lenke til kommentar
varmit Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Jeg skal lage en I-motor i PVC fra nakka-rocketry, og om denne funker bra blir det en K også. Disse er det kraft i, og en rakett som går noen km opp i lufta er jo gøy! eksempel på I-motor i rakett Endret 22. desember 2006 av varmit Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Her er en liten julegave til forumet: en ikke tidligere publisert filmsnutt jeg kom over da jeg ryddet i CD-ene mine rett før jul. Den viser utskytningen i desember 2004 på avstand, og bør gi dere et inntrykk av hvor høyt den kan gå. Kos dere. 7554914[/snapback] Zatan. Den gikk høyt (om ikke heeelt rett fram?)... Fant dere den igjen? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Ja, det er den som vises på side 3, tror jeg. Den kunne sikkert gått mye høyere om det ikke var for at motoren falt ut. Lenke til kommentar
Gusss Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 vil dette si at jeg, som tilfeldigvis er bonde:P, kan lage meg en merkbar røyksy med kunstgjødsel fra yara, smeltet sukker og smeltet stearin? hvis ja, hvilke blandingsforhold bør jeg bruke for å lage en moderat stor blanding? setter stor pris på svar da det kan gjøre livet på landet et lite hakk bedre:D Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hvis du har gjødsel av typen Krista-K Plus, så ja. Hva skal du med stearin? Skal du lage røykbombe er blandingen fra 50:50 til 60:40 KNO3/sukker ( i vekt). Prøv deg frem til hva som gir best effekt. Start med en på 100g, se hvordan det reagerer, så kan du prøve mer. Lenke til kommentar
Gusss Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Hvis du har gjødsel av typen Krista-K Plus, så ja.Hva skal du med stearin? 7913081[/snapback] takktakk, bare noe jeg leste i en tidligere post her, men bare bra om det virker uten, en mindre ting å tenke på Edit: på sekkene står det: fullgjødsel 21-4-10, duger dette? Endret 10. februar 2007 av Gusss Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Som sagt, du må bruke gjødsel av typen Krista-K Plus, så det går ikke. Fullgjødsel innholder ganske mye ammoniumnitrat, og det er ikke koselig å smelte det til røykbombe Jeg gjorde det en gang jeg ikke visste bedre, og gassen som ble utviklet under smelting må ha vært minst livsfarlig Kalksalpeter fungerer også til røykbombe, men Krista-K er mye bedre. Lenke til kommentar
Gusss Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 ok, ja står på sekken at den ikke må utsettes for mer enn 130 grader, da utvikles livsfarlige gasser:P Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 bra tråd. vart faktisk litt interisert.. får vel prøve noe lignende ein dag.. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Er jo bare å skille ut kaliumnitraten fra gjødsel som inneholder kaliumnitrat! En bra plasså starte erjo med svartkruttmotorer. Det går også an å pulverisere sukker/KNO3 og banke dette slik at du slipper å smelte. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Er jo bare å skille ut kaliumnitraten fra gjødsel som inneholder kaliumnitrat!En bra plasså starte erjo med svartkruttmotorer. Det går også an å pulverisere sukker/KNO3 og banke dette slik at du slipper å smelte. 7945575[/snapback] Mulig, men totalt unødvendig. Det koster tross alt bare ~200 for 25KG Krista-K Er like greit å pulverisere ja, en foodprocessor gjør jobben. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) heisann! fett projekt, det ser vanvittig morro ut. tenkte jeg skulle kjøpe noen godsaker fra svenska kjemi, litt aluminium, svovel and such, som den gode pyroman jeg er. skal jeg bare sende de mail? jeg fant ikke frem til noen bestillingsside hos de. Endret 16. februar 2007 av Demogorgon Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Send en mail ja. Husk at minimumsbestilling fra norge er 1500 SEK. Lenke til kommentar
!alex! Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ikke at jeg bryr meg eller no. Faktisk så syns jeg alle burde lage seg en hjemmesnekkra rakett selv i løpet av livet, men hvordan forholder slike DIY raketter seg til norsk lov, med tanke på den nye lovgivningen i forhold til nyttårsraketter osv? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 hei jeg lagde røyk bombe komer jeg til og dø jeg brukte kno3 og sokker jeg skjente lokta av sokker komer jeg til og dø Ja, helt sikkert snart død. Særlig om du brukte skitne sokker. Var det ullsokker, de kan være spesielt skumle? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 3 poster som inneholdt SMS-språk, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk og god formulering. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Motoren må vell ha riktig mengde luft for å brenne skikkelig, hvordan får dere til det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå