cp-nilsen Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Joda, FK fører krista-k de, men er ikke alltid de har inne, spesielt ikke på denne årstiden men er jo ikke lenge til sesongstart for sånnt nå.. Gå inn på fk.no -> HMS Datablad og på "produktets navn" skriver du "krista-k". Lenke til kommentar
varmit Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 he he ja,gjødsel i januar,lol. men har du først en sekk,kan du lage røykbomber,raketter og svartkrutt bla. skal prøve fk jeg,ikke prøvd det før Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ikke bra Får håpe alle inne her på forum har alle fingre og kroppsdeler i behold. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 ha ha ja jeg har alle mine i alle fall. største skaden jeg har påført meg noen gang var da jeg brant meg på ovnen hvemme,litt på en finger. men så tar jeg allt med pyroteknikk vanvittig alvorlig,kødder ikke med sånt;) Lenke til kommentar
Pyro83 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 jaja.... nå er det på tide å teste en ny motor... Denne gangen er det bare 180 gram KNDX i et alu rør... Ca 24cm brannkanal og 8mm dyse. det er 4mm gods i røret og ca 25mm innvendig dim. raketten har en totalvekt på ca 700 gram med finner... har ikke regnet på om dysen er alt for liten men det finner jeg ut i morgen.... bilde og film kommer senere... Noen som kan si om dysen er alt for liten, er ikke noe problem å åpne den, er laget i gips... Noen som kan si meg hvordan jeg kan lage en statisk tester.... og hvordan jeg kan lagen en trykk tester til kammeret... Noen som har video av en meget vellykket motor, Ønsker også noe erfaringer på hvordan dere får sentrert brannkanalen i drivstoffet.... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 har noen greie videoer jeg,skal vi se:rakett1. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 her er en bra side,gå inn på movies:nettside Lenke til kommentar
omr Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Krista K skal slik jeg skjønner det være et tilgjengelig stoff i 25 kg sekker. Spørsmålet mitt er om det er dette en skal se etter? Jeg ser at sammensetningen er langt fra de 98% som er gjengitt her på forumet. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 yupp,skal holde den. det er den fk fører,så det går nok greit. har du tilgang på ren kno3 så er jo det det beste,men krista-k holder lenge det. Lenke til kommentar
omr Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Er det noen som har sett Krista-K på lager hos FK eller andre i Oslo/Akershus enda? Venter på litt fra England, men det tar tid. Lenke til kommentar
matshha Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Ville det gått å bruke sugerør i tenningsystemet til en slik rakett? Med usmelta drivstoff og glødetråd i midten. Kunne tetta igjen endane med sånnt grønnt kitt. Synest bare det virka litt vanskeli å få det skikkelig med teip... Endret 22. januar 2006 av matshha Lenke til kommentar
varmit Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 tja,hadde nok funka bedre med smelta. men du kan bare helle litt krutt fra en patron oppi sugerøret og tette litt igjenn,det er det beste Lenke til kommentar
sengdalS Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 HEi alle rakett interiserte, vist dere vil så kan dere regge dere på www.rakettsiden.com. trenger folk som har noen meninger og kunskap.. regg dere vist dere vil Lenke til kommentar
esa Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hei, eg er veldig interessert i raketter og har mye kunnskap om det. problemet er at eg kjenner ikkje så mye som er interessert i det. og det kommer opp en feil når eg prøve å bli medlem på www.rakettsiden.com. eg vil helst diskutere om det meste i "rocketry", og selv har planner om å lage en "liquid rocket engine" fordi de "solid rocket motors" er altfor lett... er det noen som vil diskutere alt som er innen for raketter? p.s. i am actually from canada, so my norwegian isnt that good i guess but i understand norwegian perfectly fine, i just perfer writing in english, especially when talkin about science. and the person who built this rocket on this page? have u calculated the thrust or specific impulse of ur rocket engine/motor? have u found out the velocity exhaust, aerodynamics, or simple height calculations? these r some main concepts for rocketry, the basics i believe u should know (newtons laws, etc.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hei, eg er veldig interessert i raketter og har mye kunnskap om det. problemet er at eg kjenner ikkje så mye som er interessert i det. og det kommer opp en feil når eg prøve å bli medlem på www.rakettsiden.com. eg vil helst diskutere om det meste i "rocketry", og selv har planner om å lage en "liquid rocket engine" fordi de "solid rocket motors" er altfor lett... er det noen som vil diskutere alt som er innen for raketter? p.s. i am actually from canada, so my norwegian isnt that good i guess but i understand norwegian perfectly fine, i just perfer writing in english, especially when talkin about science. and the person who built this rocket on this page? have u calculated the thrust or specific impulse of ur rocket engine/motor? have u found out the velocity exhaust, aerodynamics, or simple height calculations? these r some main concepts for rocketry, the basics i believe u should know (newtons laws, etc.) 5952540[/snapback] You can make your own post, there you can talk about rockets, engines and stuff like that. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 begynner å komme litt på rakettsiden,fint viss folk regger seg. skal ikke være problemer,men når detre regger dere så skriv www. fremfor adressen en eller annen gang:) hadde vert fint å få tatt den i bruk,en side om bare rakettprat! Lenke til kommentar
esa Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 i helgen skal eg begynne side om raketter, der skal eg legge til mine planer om en rakett som eg skal bygge og legge til noen linker der folk kan vite mer om hvordan du kan kalkulere og forstå de forskjellige ting i "rocketry"... i sommeren skal eg (forhåpentligvis) har en ferdig "rocket engine" som skal testes på land, det er motoren som eg skal bygge og ikke selve raketten (for å gjøre ting enklere, fordi liquid rocket engines kan bli veldig kompliserte). selv om eg skal ikke sende opp en rakett, tror eg at en kraftig rakett motor som du kan bruke om igjen ville vært kult. det er også enkle raketter som en kan eksperimenteres med, for eksempel forskjellige aerodynamiske struktere som en kan radiokontroleres kanskje? ;P men eg kan snakke mer om det seinere, på en ny side... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 er interessert jeg,si i fra hva sia heter og gi beskjed når du er ferdig da:) ikke dumt med gjennbruks-motorer,men PVC-motorer er jo lettere da. Lenke til kommentar
esa Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 pvc plastics? to make the engine case? well its pretty easy to get and seems to be reliable, but how does it act under high heat/pressure? although i wont be actually using my liquid rocket engine in an actual rocket, i still think i should use a material that i could actuall use in a later rocket design. i would like something "common", this rocket is like a test rocket u kno. this is also "large" in comparason to ur common solid rocket motors, so that requires stronger material. i also am coming up with a cooling system, and have the right nozzle designs for best performance. main goal is to make it "work the way i want it" and test the thrust, specific impulse, effeciency, etc. btw i am gonna call the page im making for "rocketry", and u guys dont have to talk norwegian, i understand it fine. i just hope u guys can understand my english lol Lenke til kommentar
varmit Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 dette er en norsk chatteside,men kan godt snakke engelsk vidd du forstår det bedre. måtte nesten bli motor av aluminium eller noe,hadde vert gøy å lage en stor en. har planer om en på 2m,kan gå LANGT opp i luften,kansje flere km. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå