abene Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Prøv lokalt Google-søk Mange prøver nå å utvikle et skikkelig søkeverktøy for den lokale PC-en. Den populærer søkemotoren for Internett, Google, har nå lansert en prøveversjon av sitt søkeprogram. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg er normalt ikke spesielt paranoid i forhold til personlig informasjon når det gjelder programmer. Det ser imidlertid ut til at dette programmet skal bruke samme cookie i IE som google.com bruker. Spørsmålet er jo hvorfor Google gjør dette. Ved å bruke unike cookies i forhold til google.com, kan de finne ut hvilke søk en spesiell pc har foretatt, med mindre man sletter cookies regelmessig. Når de nå knytter desktop-programmet til google.com-cookien, antar jeg at det gjør dem i stand til å koble diverse lokal informasjon til dette også. Det er litt betenkelig hvor mye informasjon Google faktisk ønsker å knytte spesifikt til den enkelte bruker. Her er det kanskje nødvendig å være litt på vakt. Lenke til kommentar
klo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Syns programet har god nytte for seg.. raskt å søke.. søker jeg etter noe på google som jeg kansje har på maskinen. Eksempelvis et program som jeg har lastet ned fra før så kommer det opp. Men om det er spionfare så er vet jeg ikke helt... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,118201,00.asp Superskip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå