Gå til innhold

overføre data fra N5100 til SE k500i

JKJK

Anbefalte innlegg

Jeg satt og leste testen på amobil.no av SE k500i, samtidig som jeg skrev SMS. Som en handling sendt fra oven, låste 5100'n seg mens jeg skrev/leste. Dette resulterte i årets dyreste impulskjøp! :thumbup:

Men så kommer hovedspørsmålet.

Er det noen enkel måte å få overført dataene jeg har på min Nokia 5100 (bilder, kontakter, ringetoner) ? Jeg har bare plass til 100nr på simkortet, så jeg tviler på at jeg får overført kontaktene den den veien. Kontaktene er aller viktigst. Er det noen mulighet for å få overført kalenderinfo?

Noen som har tips?

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det slik at Nokia og SE ikke bruker samme IR-standard. Dette er en av grunnene til at BT er en bedre standard.

Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men det er utrolig tåpelig å reklamere med at man kan synce noe som helst med IR. Har også prøvd å synce mot pda`er, men uten hell.

Mot andre mobiler av samme merke derimot.

Lenke til kommentar

hm. overførte samtlige kontakter en og en via IR og det funka fint (en hælvettes jobb, men...).

Eneste som står igjen da er å få overført alle smsene. Man kan såklart ikke flytte dem over til sim kortet med 5100 (forbanna drittelefon), så jeg vet ikke hvordan jeg skal få ordnet dette. Prøvde å synce meldingene til outlook 2003, men det fungerte ikke (hele prosessen bare stod å "stanga"). Hadde jeg klart det, ville det nok vært det enkleste. Hadde også vært kjekt å få over kalender info, men det har jeg mindre tro på.

Lenke til kommentar
hm. overførte samtlige kontakter en og en via IR og det funka fint (en hælvettes jobb, men...).

Eneste som står igjen da er å få overført alle smsene. Man kan såklart ikke flytte dem over til sim kortet med 5100 (forbanna drittelefon), så jeg vet ikke hvordan jeg skal få ordnet dette. Prøvde å synce meldingene til outlook 2003, men det fungerte ikke (hele prosessen bare stod å "stanga"). Hadde jeg klart det, ville det nok vært det enkleste. Hadde også vært kjekt å få over kalender info, men det har jeg mindre tro på.

Kalenderen din burde være grei å overføre via Outlook.. tror det er værre med sms'en din. Hvis K500i er som K700i så kan du ikke lage egner mapper for SMS på den og da er det plass til ca. 100 mld. på tlf. og du har innboks og sendte ellementer til rådighet + en arkiv mappe som er sim-kortet. Hva skal man med gammel SMS?!?

Har K500i støtte for bursdager? Det har ikke K700i ihvertfall. Mulig det blir krøll hvis du prøver å overføre de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...