jh_ Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Før noen begynner å mase om å bruke "søk -funksjonen" - Jeg har gjort det. Ingen av tipsene som ligger der løser mitt problem. Tingen er at problemer gjelder en pc som er nødt til å bruke IE (Ja, jeg vet ). Problemet er at startsiden automatisk endres til about:blank.com, og hver gang den da starter på den siden så blir det også installert diverse spyware. Det jeg har gjort; - Jeg startet opp pc-en i sikkerhetsmodus - Scannet med ad-aware SE (Med plugins), spybot 1.3, CWShredder og hijackthis. Alle disse er oppdaterte. - Kjørte winsockxp (Som vanligvis fjerner akkuratt dette problemet) - Søkt og slettet alle register -filer som har noe med :blank å gjøre - Sjekket "hosts" og sjekket at den står til lokal ip - Scannet for virus - Installert google toolbar Når alt dette er gjort, så kan jeg starte opp pc-en på nytt, og about:blank er borte, men når jeg igjen starter på nytt, så har det lagt seg filer i registeret som henviser til blank. Når jeg starter på nytt enda en gang da, så er startsiden endret til about:blank. Det er ingen spesielle sider jeg trenger å gå innom for at dette skal skje, startsiden.no eller dagbladet.no f.eks. er nok. Vet ikke om noe annet jeg kan prøve jeg Annet enn å bytte nettleser, men desverre er dette uaktuelt Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei, ta en tiit på forumet til spywarefri.dk ev. post ett innlegg deg, de er flinke med å hjelp til å bli kvitt den typen der, lykke til Lenke til kommentar
designerus Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Kjør Hijack browser. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hvilket antivirusprogram bruker du? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Hei, ta en tiit på forumet til spywarefri.dk ev. post ett innlegg deg, de er flinke med å hjelp til å bli kvitt den typen der, lykke til Takker, skal prøve det Kjør Hijack browser. Hva slags program er dette? Hvilket antivirusprogram bruker du? Har brukt norman og symantec, og trend sin online scan. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Er maskinen oppgradert med SP2? Da får du en funksjon Tools || Manage Add-ons. Vil tro de eventuell spyware kan blokkeres her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå