Gå til innhold

Fjerne about :blank

jh_

Anbefalte innlegg

Før noen begynner å mase om å bruke "søk -funksjonen" - Jeg har gjort det. Ingen av tipsene som ligger der løser mitt problem.

Tingen er at problemer gjelder en pc som er nødt til å bruke IE (Ja, jeg vet :roll:).

Problemet er at startsiden automatisk endres til about:blank.com, og hver gang den da starter på den siden så blir det også installert diverse spyware.

Det jeg har gjort;

- Jeg startet opp pc-en i sikkerhetsmodus

- Scannet med ad-aware SE (Med plugins), spybot 1.3, CWShredder og hijackthis. Alle disse er oppdaterte.

- Kjørte winsockxp (Som vanligvis fjerner akkuratt dette problemet)

- Søkt og slettet alle register -filer som har noe med :blank å gjøre

- Sjekket "hosts" og sjekket at den står til lokal ip

- Scannet for virus

- Installert google toolbar

Når alt dette er gjort, så kan jeg starte opp pc-en på nytt, og about:blank er borte, men når jeg igjen starter på nytt, så har det lagt seg filer i registeret som henviser til blank. Når jeg starter på nytt enda en gang da, så er startsiden endret til about:blank.

Det er ingen spesielle sider jeg trenger å gå innom for at dette skal skje, startsiden.no eller dagbladet.no f.eks. er nok.

Vet ikke om noe annet jeg kan prøve jeg :hmm: Annet enn å bytte nettleser, men desverre er dette uaktuelt :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, ta en tiit på forumet til spywarefri.dk ev. post ett innlegg deg, de er flinke med å hjelp til å bli kvitt den typen der, lykke til

Takker, skal prøve det ;)

Kjør Hijack browser.

Hva slags program er dette?

Hvilket antivirusprogram bruker du?

Har brukt norman og symantec, og trend sin online scan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...