Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fjerning av Norton internet. sec.

Anbefalte innlegg

siden jeg nå har en router med brannmur kan jeg da fjerne Norton internet security fra min pc og fortsatt føle meg trygg?

Hva er SSID? Er det navnet på nettverket eller? Bør jeg endre det?

Når jeg skal sette kryptering, bør routeren være tilkoblet via kabel, eller går det greit tråløst? (alt funker nå).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ssid er navnet på nettverket. Denne broadcaster hva routern din heter. dvs at hvis naboen din søker etter tilgjengelige nettverk, vil han finne routeren din. Skru denne av, men da må du legge inn navnet på routeren manuelt, når du skal koble deg opp..

andre sikkerhets instillinger du bør gjøre er, WEP kryptering og MAC filtrering.

Lenke til kommentar

Mac filtrering er et oppsettsom lar deg velge hvilke maskiner / nettverkskort som får koble til.

Hvis du tar en ipconfig /all i cmd finner du mac adressen din på den bærbare maskinen som skal gå via trådløs nettverk. Med denne adressen kan du legge inn på routeren.

Når du har lagt inn adressene til alt utstyret ditt, kan du låse routeren og si at det er bare de og de som kommer inn og få ipadresse fra routeren.

Detter går ann å "hacke", men det er sikkerere å ha det på enn avskrudd

Lenke til kommentar

Vet ikke om den endrer seg hver gang du logger på, men den er ikke fast. Det må i tilfelle bestilles, og koster en ektra slant i måneden, hvis telenor fortsatt tilbyr dette.

Jeg har tiscali selv og har hatt samme ipadressen i en lang tid nå.. Men den kan forandre seg, men ikke ofte.

Lenke til kommentar

Test først med 128Bit kryptering. Jo sikkrere jo bedre.

Det beste er å disable ssid boradcast som jeg tideliggere har nevnt, men bytt navnet på routeren til feks "firberblad".

Og ja, du må legge inn navnet manuelt.

Ps. Det er best om du setter opp sikkerhet og configurerer routern din med kabel, da er du nemmelig alltid tilkoblet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...