Simen1 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Simen1 jeg tok netopp nye bilder av dem å la ut istedet for de gamle bildene, takker så utrolig mye for at du sa i fra om den funksjonen :!: så lærte jeg noe nytt i dag oxo 5714546[/snapback] Ingen årsak Ahhh.. Herlig, de nye bildene er jo av en helt annen verden Endret 7. mars 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
spyro Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Lenge siden tråden er oppretten, men den er like genial for det om Men noen som vet om hvor jeg får tak i den 9 pins kontakten nå til dags? EDIT: Jeg har funnet den på electrade Endret 9. mars 2006 av spyro Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Lenge siden tråden er oppretten, men den er like genial for det om Men noen som vet om hvor jeg får tak i den 9 pins kontakten nå til dags? EDIT: Jeg har funnet den på electrade 5727219[/snapback] eller clas ohlson... Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Heisann! Har en Irmate (resten av model navn og nr var borte..),det er en USB IR sak jeg kjøpte for noen år siden. brukte den sammen med mobilen. noen som veit om den kan brukes? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Les litt! Tror det står her at det ikke kan brukes. Endret 10. mars 2006 av spyro Lenke til kommentar
TEAM:defcon Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Er det mulig å lage en sånn for 25 pins printerport? Eller går det ann å bruke en overgang fra printer-port til COM-port? Endret 19. april 2006 av TEAM:defcon Lenke til kommentar
snole Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Har ikke sett noe slikt, men så har jeg ikke akkurat leitet etter slikt heller. Skal du ha til en laptop eller noe? Tror WinLIRC støtter kun seriell. Mulig en USB->seriell overgang/converter kan hjelpe. Seriell er universell og kan brukes til utrolig mye rart. Parallell er vel litt mere uglesett blant datafolk har jeg fått inntrykk av. WinLIRC requires a very simple IR detector connected to a serial port. Any serial hardware that works with the original LIRC will also work with WinLIRC. Note that the parallel port hardware, IRDA ports, and Irman are not yet supported by WinLIRC. Står på sida til WinLIRC. Men en slik burde kunne funke. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=107836 Bruker noe lignende på jobben til laptoper som ikke har seriellutgang men som trenger det for å programmere alarmsentraler. Finnes også kort man setter i slot'en på siden av laptopen som gir seriell (RS232). Endret 19. april 2006 av snole Lenke til kommentar
TEAM:defcon Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) *klipp* Takk for svar, skal ha det til en laptop ja. Fristet veldig å lage en ir-mottaker som jeg kunne bruke min vanlige tv-kontroll med. Men det blir litt styr med mye overganger og slikt. Jeg lager meg heller en når jeg skal ha meg stasjonær pc. Uansett: Takk for en super guide! Du gjør en fantasktisk jobb! har lest gjennom denne mange ganger, meget interssant. Endret 20. april 2006 av TEAM:defcon Lenke til kommentar
snole Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Takker for rosen Bare artig å drive på med slikt... Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Fant en link på lirc-hjemmesida til et IR mottaker prosjekt for USB. Slo tanken fra meg når jeg så at hjernen i dette prosjektet var en MCU chip som måtte programmeres med en prommer.. men fortvil ikke, har man ikke en prommer fra før så var det byggebeskrivelse for DET også! Lenke til kommentar
snole Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Bare lurer, er litt nysgjerrig. Er det mange som har laget seg en slik? Hadde vært artig å visst. Selv har jeg pensjonert min, siden Xboxen overtok multimediafunksjonen til PC'en. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hei snole! Lenge siden våre veier krysset her på forumet! Jeg laget min før din Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Noen som har peiling om winlirc kan brukes til å programmere min thomson fjernkontroll mot min intergerte ir-motager? har en laptop med en irmotager på fremsiden.. hadde nice å kunne styre winamp, media player osv med tv fjernkontrollen Lenke til kommentar
snole Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg tror ir-mottakeren din er beregnet for IrDA. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Sinnsykt bra, noen sjangs for at du klarer å gjøre det samme med en USB port? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Interessant prosjekt! Det jeg kunne tenkt å lagd meg, er en slik IR mottager med forlengelse. Det måtte blitt 4-5 meter, fordi PC-en min er plassert bak 2 vegger. Er dette mulig å få til? Lenke til kommentar
nohr Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Vil denne mottaker funke med min MCE Keyboard? Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 det ble veldig mye informasjon i denne tråden. men om jeg lager denne duppeditten, vil det si at jeg får bruke min harmony one fjernkontroll til PCen? for så vidt jeg vet har ikke PCen min IR sender/mottaker Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Kanskje feil sted å spørre, men noen som vet om man kan lage en type forlenger til en AV Receiver? Jeg planlegger litt frem i tid, men da vil jeg ha forsterker og htpc bak veggen, og vil ha en så liten som mulig ir-receiver (med to mottakere?) til disse to komponentene, og den skal være mest mulig usynlig, tenkte å henge den rett under TV eller noe sånt. Da vil jeg sitte med en stor vegg med kun TV synlig, og en universalfjernkontroll til å styre alt EDIT: Tror jeg fikk en enda bedre idé. Jeg ser for meg at jeg henger opp en Ikea Lack hylle under tven til å sette pynt på, med litt innsats så klarer jeg å legge ir-mottakerene inn i denne hyllen, der bør de bli ganske så anonyme =) Endret 9. oktober 2009 av HulkHaugen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå