snole Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Det spørs.... Den jeg har bygd tar imot data som er modulert på en Infrarød lysstråle. Mottakeren konverterer dette til RS232 data, som sendes inn på en port. Det er selve programmet som skiller på hvilken knapp som er trykt inn osv. Nå vet jeg lite om hvordan WOL funker, men hvis man i teorien klarer å få til en eller annen kobling som gjør det mulig, så vil nok PC'en sikkert starte uansett hvilken knapp man trykker på fjernkontrollen. Kjipt hvis PC starter opp bare fordi du skulle se på nyhetene.... Ville nok heller funnet meg en løsning med trådløst tastatur som kan brukes sammen med en BIOS-funksjon som de fleste hovedkort har. Nemlig å starte maskinen med bare en tastekombinasjon. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Bare av ren nysgjerrighet fungerer denne IR saken sammen med girder? Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 På siden til WinLIRC står det at Girder støtter WinLIRC. Da kan man styre PC'en med kommander gitt via fjernkontrollen.... Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Da ble jo dette ganske interessant med engang. Da blir det og dissekere endel saker som ligger hjemme etter deler da. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 dette er jo en måte å gjøre det på, men siden com-porter er en utdøende rase og IR har sine begrensninger har mpx dette veldig koselige RF alternativet som eg er strålende fornøyd med: Ati remote wonder til 176,- genial pris Kan til og med styre mus peker med en en pil tast (ja, entall) og defn funker både i windows med ati drivere og under lirc på linux. Fungerer den kun til de som har ATI-skjermkort? Club3D Radeon ATI Remote Control For alle RADEON Skjermkort, PC+MAC Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hva ni e genialen! DEN skal jeg lage! Har sett på fjerkontroll ferdig til pc, men det koster litt penger for en fet en. Og jeg digger å lage slike ting! KONGE GUIDE/WORKLOG!! Lenke til kommentar
snole Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Bra du likte den. Lykke til. Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Eh.. Nå har ikke jeg lest hele tråden så, denne er vel postet allerede!? Den koster 198 på carputer.no. Tror det er Plug & Play, dersom du har kontkat for IR modul på hovekortet, (Noe som omtrent alle nye hvovedkort har). De har dessuten mye annet "snacks", dersom du er ute ette produkter for "modding". Endret 27. oktober 2005 av Zamo Lenke til kommentar
snole Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Den er IrDA, beregnet for mobiltlf og slikt, ikke fjernkontroller. Men de har faktisk en slik en: http://www.carputer.no/Shop/product_info.p...products_id=131 Beregnet for fjernkontroller. Endret 27. oktober 2005 av snole Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Halve poenget er at jeg kan lage den selv, og bruke hvilken fjernkontroll som helst Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Halve poenget er at jeg kan lage den selv, og bruke hvilken fjernkontroll som helst 5068851[/snapback] Jepp, sorry. Som sagt så hadde jeg ikke lest tråden godt nok. Men samtidig så ville jeg gjerne ha en usnkylding for å vise siden til carputer da de har diverse ting og tang, som kan være både gøy og nyttig om man liker å bygge alternative konsepter. Den er IrDA, beregnet for mobiltlf og slikt, ikke fjernkontroller. Men de har faktisk en slik en: http://www.carputer.no/Shop/product_info.p...products_id=131 Beregnet for fjernkontroller. Det viste jeg faktisk ikke.. Takker for tipset Da må jeg eventuelt ha to da.. he, he... Endret 27. oktober 2005 av Zamo Lenke til kommentar
anonlundi Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Hei, eg går Vk1 elektronikk på Sola vgs. Ett par stykker i klassen min byggde faktisk denne kontrolleren. Men den fungerte bare for 2 av 4 stykker. Men den funke fjell. Tenkte bare eg sko sei det for di det er mange som seier dei skal bygga den men ikkje så mangen som har gjordt det. For detta va eit genialt prosjekt. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Heisann. Etter en liten sykkeltur med handlisten min (din ) til elfa så loddet jeg sammen delene i rett rekkefølge på et kretskort (dumme meg som prøvde å gjøre det mest mulig kompakt) og så vil ikke noe skje... Når jeg starter programmet så skal det automatisk detecte denne modulen? Jeg har samme deler som deg og jeg er pretty sikker på at de er rett satt sammen... ? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 veldig tøft prosjekt men vet noen av dere hvor jeg kan kjøpe sånnen ferdig en på en norsk nettbutikk(mpx,komplett,netshop,psdata,digital impuls) eller kan jeg bruke den samme greia som æ på tvkortet. og skjønte ikke det med ati? har ati skjermkort. Lenke til kommentar
snole Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Heisann.Etter en liten sykkeltur med handlisten min (din ) til elfa så loddet jeg sammen delene i rett rekkefølge på et kretskort (dumme meg som prøvde å gjøre det mest mulig kompakt) og så vil ikke noe skje... Når jeg starter programmet så skal det automatisk detecte denne modulen? Jeg har samme deler som deg og jeg er pretty sikker på at de er rett satt sammen... ? 5227119[/snapback] Det skal bare være å sette hvilken comport du har den på. Sjekk med mulitmeter at du får rette spenninger til bla IC'en (IR-mottakeren er også en IC innebygd). Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 nice tråd... har netopp mekka denne duppedingsen jeg oxo nå http://www.home.no/firesky667/IR/ Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 nice tråd... har netopp mekka denne duppedingsen jeg oxo nå http://www.home.no/firesky667/IR/ 5713551[/snapback] Hvis du tar bildene fra en litt lengre avstand, og heller bruker zoom, så blir bildene en smule skarpere... Bildene du har tatt var ikke akkurat lett å se på. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Evt. slår på makromodus (Trykk på den knappen med et en liten blomst som symbol). Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 nice tråd... har netopp mekka denne duppedingsen jeg oxo nå http://www.home.no/firesky667/IR/ 5713551[/snapback] Hvis du tar bildene fra en litt lengre avstand, og heller bruker zoom, så blir bildene en smule skarpere... Bildene du har tatt var ikke akkurat lett å se på. 5713774[/snapback] jeg vet ble litt dårlige, beklager det... btw, noen som vet om noe manual eller guide til winlirc? og noen som har noe tro på denne ? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Simen1 jeg tok netopp nye bilder av dem å la ut istedet for de gamle bildene, takker så utrolig mye for at du sa i fra om den funksjonen :!: så lærte jeg noe nytt i dag oxo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå