Gå til innhold

OC av AMD Athlon 1.0 GHz OEM (266 MHz bus)

iOn-

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å overklokke min cpu men trenger råd, har den der Taisol CGK760 med org. vifte, og MSI K7T-TURBO LE Hovedkort.. Hvor mye tåler denne prossessoren, og hva skal jeg stille multipleren på? Holder det med "blyanttrikset"? Hva annet må jeg gjøre? Takk på forhånd..

Hilsen fersking...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-09-01 12:22, iOn- skrev:

Hei!

Jeg har tenkt å overklokke min cpu men trenger råd, har den der Taisol CGK760 med org. vifte, og MSI K7T-TURBO LE Hovedkort.. Hvor mye tåler denne prossessoren, og hva skal jeg stille multipleren på? Holder det med "blyanttrikset"? Hva annet må jeg gjøre? Takk på forhånd..

Hilsen fersking...

Hei

Hvor langt du får overklokket prosessoren avhenger i stor grad av hvilken stepping den har (+noen andre faktorer). Den nyeste steppingen heter AYHJAR, tror jeg, og skal med god nok kjøling faktisk komme så langt som 1.6GHz. Les mer om dette på http://www.athlonoc.com ..

Den ribba der er en god ribbe, den holder min Duron 800@1066 på 43C ved max load (etter 3 timer med 3dmark). Du bør forøvrig planslipe den, det hjelper mye om du får den skikkelig plan og fin.

Lenke til kommentar

Hei!

Har nå sjekket cpuen, jeg hadde den der ARGA, skulle visst tåle 1300:) Skal også planslipe kjøleribba, lurer på om det er vits i å planslipe cpuen, det virker litt riski... Dette er sikkert ett dumst spørsmål men er jo slik man lærer.. Hva skal jeg gjøre nå? hva skal jeg stille på i biosen?hvor mye?

Taknemlig for alle svar:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...