don_Vito Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Har tenkt å gå til innkjøp av en fargelaser. Kommer til å skrive ut noen tusener sider hver måned med farger (foto-"kunst"-diverse). Makspris må bli 10000,- Har en sort-hvitt laser som fungerer bra (HP Laserjet), og tenkte kanskje å fortsette med HP. Noen erfaringer med HP Color Laserjet 3500? Kommer til å skrive ut sider med i underkant av 50% fargedekning. Og må ha litt hastighet. Kvalitet foran kvantitet (men bør klare ca. 10 s/min) Noen som har prøvd smeltevoks-printere (eks. Xerox sine), kan de være noe for meg? Har lite erfaring med fargelaser, håper noen her kan dele sine erfaringer. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Har tenkt å gå til innkjøp av en fargelaser. Kommer til å skrive ut noen tusener sider hver måned med farger (foto-"kunst"-diverse). Makspris må bli 10000,- Har en sort-hvitt laser som fungerer bra (HP Laserjet), og tenkte kanskje å fortsette med HP. Noen erfaringer med HP Color Laserjet 3500? Kommer til å skrive ut sider med i underkant av 50% fargedekning. Og må ha litt hastighet. Kvalitet foran kvantitet (men bør klare ca. 10 s/min) Noen som har prøvd smeltevoks-printere (eks. Xerox sine), kan de være noe for meg? Har lite erfaring med fargelaser, håper noen her kan dele sine erfaringer. Du kan like godt kjøre sort/hvitt, du vil ikkje få noen god fargelaser i denne prisklassen. Vil si det er bortkastet penger, ville vurdert en sort/hvitt samt en god blekkprinter. Hva for et bruk er det til? Til eget bruk vil kanskje en fargelaser funke, skal dette derimot brukes mot f.eks evt. kunder er det helt ubrukelig. Ser du skriver foto og kunst; det er iallefall en god grunn til å holde seg unna billige lasere. Men er ikkje kvalitet viktig er det bare å peise på. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg har en HP1500 Color Laser Jet. Godt fornøyd, men den er ikke noe i nærheten av en fotoskriver. På jobb har vi en stor og veldig dyr fargelaser (flere egentlig), de er fortsatt ikke egnet til foto. Men vil du ha en ide om hvordan bildet blir, utsnitt, rask gjennomgang så er fargelaser topp. Men i motsetning til deg tror jeg at jeg ville prioritert pris/hastighet/støy og oppstarthastighet (det siste kan komme til å irritere deg hvis ikke du velger riktig skriver) framfor "kvalitet". Jeg er kjempefornøyd med min laser, men bruker den altså ikke til "ordentlige bilder", bare til å vise kjapt til familien bildene fra siste tur FØR jeg har fått dem tilbake fra fotolaben. Men det er veldig pent å kunne ha farger på grafikk i feks brevhoder og andre typer tekstutskrifter. Min 1500 erstattet en gammel HP 3P laserjet (svart-hvitt). Har ikke angret. Fin økonomi i 1500 fordi den har separat svart toner som brukes på 90% av mine utskrifter i alle fall. Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Hva med smeltevoks-printer? Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg driver IKKE med salg av HP selvom det kan virke slik av innlegget. Men kort oppsummering av HPs fargeskrivere 1500 og 2500: Egentlig ingen fargeskriver men en monoskriver med fargekasetter. 2550: Litt mer fargeskriver men enda ikke god kvalitet 3500/3700: Her begynner vi å snakke kvaliteter som er bedre. Men enda ikke noe å satse på når det gjelder fotoutskrifer. Dette har mest med teknologien i laserteknologien å gjøre. Selv syns jeg man får rett så bra bilder på disse fremfor de listet opp ovenfor. Enkelte farger er værre å få bra enn andre. Forskjellen mellom disse to skriverne er forholdsvis store og 3700 vil gi best utskriftskvaliteter. Så større skriver, man må rimelig høyt opp i modellbetegnelsene for å få skrivere man faktisk kan bruke til foto under nød og enda bli fornøyd. 9500 som er den største fargelaseren til HP gir meget fine utskrifer men prisen gjør vel at dette er helt uaktuelt. Bra farger, billig utskrifer: da har du disse større ink skriverne med separate blekkpatroner og skrivehoder. Du har 4 forskjellige blekkpatroner, en for hver farge. Prismessig pr utskrift er det ikke så skummelt som mindre deskjets etc. Her finnes vel andre leverandører også som har omtrent det samme. Lenke til kommentar
PoseFant Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Har endel forskjellige fargelasere på jobb, og har selvfølgelig testet å skrive ut fotografier på de forskjellige. Må nok si som det allerede sies, har enda til gode å se en fargelaser til under mangfoldige titalls tusen som skriver ut i samme kvalitet som en blekk på fotopapir. --- Det er en skriver vi har som lager utmerkede fargeutskrifter, men denne kostet 1.3 millioner i sin tid. --- /pF som skal kjøpe en OKI fargelaser til neste år for kontorbruk og en portabel fotoprinter for venner. Andre fotografier blir bestillt av en fotobutikk som har utstyret i orden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå