Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tråløst nettverk hjemme, trenger hjelp til alt

Anbefalte innlegg

Har endelig kjøpt meg utstyr for tråløst nettverk hjemme. Har mekket litt pc selv og trodde at det skulle gå glatt, men der tok jeg grundig feil.

Jeg har gjort alt det telenor så jeg skulle av intillinger på modemet, topcom xplorer 871bt og en d-link DI514 router. Men ikke pokker om jeg kommer på nettet. Har fult wizarden dra Dlink og lagt inn bruker navn og passord. Foreløpig er kryptering deaktivert.

Har lest et sted at annen ppoe client software bør fjernes. Hvilken software er det? Er det den greia som fulgte med Telenor sitt modem? Hvis jeg fjerner det er det da nok og lage en vanlig oppkobling?

Kort fortalt, jeg trenger faktisk hjelp fra begynnelsen av.

Har prøvd en million ting uten og lykkes og jeg river snart av meg håret. Hadde vært fint om noen kunne gi meg en step by step forklaring på alt jeg må gjøre.

PS: Kan jeg fjerne Norton Internet Sec, nå som jeg har router med brannmur i?

takker for all hjelp jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter en lang nattt med lite søvn kom jeg endelig på nett.

Det viste seg til syvende å sist at jeg måtte endre på noen innstillinger på modemet og for å kjøre det i såkalt "bridge" mode.

Etter mye om og men så bestemte jeg meg for å prøve Telenor sin online chat..og du verden. Jeg var kanskje heldig, men jeg traff ihvertfall en som satt på kunnskaper om akurat det jeg trenkte å vite..Så tommelen opp for telenor denne gang.

Jeg har enda ikke satt på kryptering, vet jeg bør gjøre det, men vil at ting skal funke først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...