Crozzfire Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Har planlagt å kjøpe følgende pc (åpen for forslag til forandringer): Hovedkort Prosessor (eller lignende... Ihvertfall Socket A.) Grafikkort edit: Forandret skjermkortet Skal ta vekk viftene og vannkjøle alt dette (pga stillhet, ikke overklokking!). Jeg trenger tips om et så komplett vannkjølingssett som mulig som passer til dette, men regner med å måtte skaffe ekstra deler til grafikkort og hovedkort. Trenger da forslag til dette også. Trenger/kan viften(e) på radiatoren å byttes ut med papst vifte® eller no for å få det stillere? Ekstra spørsmål: Forslag til kabinett hadde ikke vært dumt det heller Bør være uten medfølgende strømforsyning og være så stille som mulig, kanskje lydisolert? Kommer jeg til å trenge vifter for å få luft gjennom kabinettet? Endret 16. oktober 2004 av Crozzfire Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 ok, siden ingen svarer spør jeg litt mer spesifikt: Jeg lurer på å kjøpe Zalman Reserator. Dessuten denne til skjermkortet. Vil dette passe? Kan jeg også bruke sistnevnte til chipsettet? Trenger jeg noe mer ekstrautstyr som mer slanger osv da? Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Jeg har ikke egen erfaring, men har hørt at Reserator kjøler dårlig iforhold til andre vannkjølinger, men siden du ikke skal overklokke, fungerer jo dette fint. GPU-kjøler passer helt bra sammen med reserator Men jeg _tror_ ikke du kan bruke den til chipset. Chipset festes _vanligvis_ med en fjer til to "ører" på hovedkortet. De fleste GPU-kjølere festes med skuer i festehull. Jeg regner med du trenger ekstra slanger, i.o.m. at du skal koble til GPU og chipset. Mulig du kan bruke litt av det som følger med Reserator? Uansett kjekt å ha litt ekstra liggenes, slange er tross alt ikke dyrt. Husk på at Reserator tar jo litt plass utenfor kabinett også, men har du god plass og flytter lite på PCn, går det bra! Endret 15. oktober 2004 av Vaffelkake Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Takk for svar GPU-kjøler passer helt bra sammen med reserator Det vet jeg, men jeg lurte på om det passer sammen med hovedkortet og skjermkortet nevnt i første post. Chipset festes _vanligvis_ med en fjer til to "ører" på hovedkortet. De fleste GPU-kjølere festes med skuer i festehull. Dere ikke litt mer konkrete forslag til hva som passer til reserator og det aktuelle hovedkortet, og ikke minst hva som er god kvalitet? Angående ekstra slanger, tips om et bra merke? Dessuten, er det noen som har personlige erfaringer med reserator, som kan si noe om hvor bra det funker og hvor mye lyd det lager? Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Kanskje jeg var litt kjapp i svaret istad? GPU-kjøler passer kortet du har planer om å kjøpe. Ang. chipsetkjøler: Med et kjapt søk på google, fant jeg et rimelig stort bilde av det aktuelle hovedkortet, link, viser det seg at den _ikke_ festes med "ører", men med hull. Du kan for eksempel kjøpe denne, eller denne Kvalitet: Jeg har, som sagt, ingen erfaring med Zalman. Selv har jeg hele vannkjøling av AquaComputer, bortsett fra radiator. AC regnes for å levere veldig god kvalitet på produktene sine, og koster deretter. Dersom penger ikke er en faktor for deg, ville jeg gått for AC hele veien, og da spesifikt med: Cuplex Pro CPU, Aquastream pumpe (kjører 12V og ikke 230 som de fleste, samt har kontrollpanel med LEDs), AquagraATIx GPU-blokk, Twinplex chipsetblokk, EVO-radiator (størrelse kommer an på ditt behov), og til slutt, Aquatube tank. Husk at jeg ikke er noen ekspert, så hva jeg ville gjort er ikke nødvendigvis det beste for deg! Du får håpe noen med erfaring med reserator svarer deg! Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Takk for svar Jeg prøver å holde det så vifteløst som mulig, så tror nok jeg går for reseratoren. Dessuten tenker jeg nå på et hovedkort med passiv NB kjøling og fikk tips om dette hovedkortet. Det blir vel ikke for varmt med passiv kjøling av NB, selv om jeg bruker lydisolering i kabinettet? Kanskje en 120mm papst vifte bak eller foran holder (hva er best?)? Eller holder det med kun PSU som trekker ut varmluft bak? Og btw takk for de andre tipsene uansett, da vet jeg det til en annen gang Endret 16. oktober 2004 av Crozzfire Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg bruker zalman resistor settet selv, og er kjempe fornøyd med dette. Har det på en xp2800+ og et gainward FX5600, og dette funker kjempe bra! Har ikke temper så lave som mange andre, men overklokker heller ikke.. har den av den grunn den er STILLE! Det eneste som er litt kjipt med denne er at du må kjøpe chipset blokka utenom settet. Siden jeg ikke har denne vifta må jeg ha en 120 mm vifte i pcen, som jeg har på hddene og for å få gjennomstrømning av luft til ribba jeg har på chipsettet. ellers KNALL fornøyd! Når jeg ikke klokker ligger jeg på temp rundt 45-50 grader. Dette er jo ikke kjempe lavt, men som sagt... stillhet for alle penga! Denne er absolutt å anbefale! mvh StenAndre Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Takk! Går nok for reseratoren ja. Nytt spørsmål: Jeg lurer ganske enkelt på om tidligere nevnte GPU-kjøler passer til dette skjermkortet? Endret 16. oktober 2004 av Crozzfire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå