^fmj Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Hei Vet ikke om dette er rett kategori, men jeg prøver. Fikk et litt kinkig problem da jeg skulle bestille noe utstyr fra http://www.videoogdatagruppen.dk/. I forkant av bestilling ble jeg omdirigert til en sikker server. Etterpå tastet jeg inn alt av nummer og slikt og trykket på bestill. Da får jeg opp denne meldingen "Do you want to send this information unecrypted?" (ikke helt ordrett, men dere skjønner hva jeg mener). Jeg ble skeptisk med en gang for når jeg bestiller på play.com og andre steder får jeg ikke denne meldingen, av den grunn trykket jeg NEI. Så bestemte jeg meg for å prøve en gang til og da gikk alt greit, fikk ikke opp den meldingen. Men når jeg da gikk for å sjekke at alt var i orden på kontoen min, viser det seg at jeg har blitt trukket 2xbeløpet. Jeg antar at de har registrert det som to pakker. Hvordan skal jeg da gå frem for å få tilbake pengene for den ene bestillingen? Slik som jeg har forstått det er ikke pengene sendt ennå, de er bare "hentet"/reservert av mastercard. Kan jeg da ringe dem i morgen tidlig og be dem sperre den ene overføringen og sette pengene tilbake på min konto? Samtidig som jeg selvfølgelig ringer http://www.videoogdatagruppen.dk/ og forklarer hva som har skjedd. Takk til alle som leser hele posten, råd og veiledning tas imot med takk! Endret 14. oktober 2004 av ^fmj Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg er usikker om det er noe vits i å kontakte mastercard, men du kan jo ta en telefon å høre med dem. Hva jeg vill gjort er å kontakte webshoppen og forklare saken, de vil sannsynligvis ikke ha noen problem med å kansellere den ene ordren din, og evt. tilbakeføre penger (hvis de har fått dem) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Mao, hvis jeg rekker å få dem til å kansellere ordren før de har fått pengene, får jeg pengene automatisk tilbakeført fra mastercard? Lenke til kommentar
carp Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Mao, hvis jeg rekker å få dem til å kansellere ordren før de har fått pengene, får jeg pengene automatisk tilbakeført fra mastercard? Eventuelt sender video & data-gruppen pengene tilbake til kontoen din. Antar de er en seriøst webshop Hei, forresten! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) hei, hei Seriøse regner jeg med at de er, ingen av de som jeg vet har handlet der har hatt noen problemer. Greit å være helt sikker at jeg går riktig frem, slik at jeg slipper å få 2xbestilling hjem i posten og må begynne med returting. Fint å få bekreftet at det man trodde stemte. Endret 14. oktober 2004 av ^fmj Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Gjennom Norwaydisc.no er jeg stadig borti dette. Det som skjer hos oss når du trykker nei på å føres tilbake er at beløpet blir registrert - men ikke ordren. Noen prøver da igjen - beløpet blir da registrert igjen og igjen og igjenb helt til de trykker ja på å føres tilbake til siden - først da registreres ordren hos oss. For å løse dette problemet med bare 1 ordre og x betalinger på en ordre fordi folk trykker nei på å gå tilbake til butikken har vi laget en ordning med kortselskapet slik at vi må gå inn manuelt og bekrefte hver eneste betaling når vi pakker pakkene - de gangene som er betalt for mye "tilbakefører" vi til kortholders konto (kan dog gå noen dager før pengene er tilbake på kortholders konto). Da er vi sikret at vi kun får penger for de ordrene som faktisk er registrert i vårt ordresystem og kjøperene betaler bare 1 gang. Utrolig hvor mange som trykker "nei" på å gå tilbake til butikken.....selv om vi har skrevet at de må trykke ja...... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Banken stoppet bare den ene overføring og vgd ble informert og alt gikk knirkefritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå