walestr Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Hei Har kjøpt Dell Dimension 8200. Hvordan overklokke denne? Jeg har vært i Bios , men der er ingenting å gjøre....tror jeg. Denne burde være mulig å kjøre opp til 2.3 feks? Noen som hvet eller har meninger... Roger [email protected] http://home.online.no/~ewalestr/ Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Hvis jeg ikke tar helt feil, så har Dell klart å fjerne muligheten for overklokking v.h.a. FSB. Det er flere som har prøvd å overklokke disse maskinene uten hell. I bios kan du bare glemme å lete, denne funksjonen er fjernet. Det hadde vært et lite håp om at du kunne overklokket v.h.a. programmvare som f.eks. SoftFSB, men dette fungerer heller ikke. Det ser ut som at Dell virkelig har klart å hinde overklokking av maskinene deres. Det eneste som jeg ser som er mulighet, er å flashe med en uoriginal bios. Dette er langt fra sikkert at fungerer, og det er slettes ikke lett og komme over bioseversjoner til disse maskinene. Moralen blir derfor slik den alltid har vært: Skal du overklokke maskinen, bør du bygge maskinen selv. Lenke til kommentar
walestr Skrevet 18. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2002 Hei igjen Er enig , men dette var fimabestillt PC..uten skatt og da går det faktisk an å kjøpe PC til 35k kr. Får heller leve med denne hastigheten en stund og så kjøpe nytt hovedkort kanskje. Det ville vel da kanskje være greit med et HK som kan kjøre raid.... Roger [email protected] http://home.online.no/~ewalestr/ Lenke til kommentar
na_X Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Det er et program som heter SoftFSB... Let etter det og last det ned.. Kommer bare an på om SoftFSB støtter chipsettet du har :wink: Lenke til kommentar
walestr Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Hei Na_x SoftFSB nevnes her ja , men det påståes at det ikke virker på Dell maskiner....chip settet er intel 845d (tror jeg) skal være et bra HK. Roger [email protected] Lenke til kommentar
SnipeAlot Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg tviler på at det er en northwood cpu uansett.. Det er billigere for dell å ha 2.0 willie cpu'er, så uansett om du kjøper nytt HK, tviler jeg på at du når større høyder.. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Det er godt mulig at det er en Northwood prosessor. En jeg kjenner har kjøpt en tilsvarende DELL maskin gjennom jobben (Muligens samme type maskinen). Den er ivertfall utstyrt med en 2.0GHz Northwood prosessor. Lenke til kommentar
walestr Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 hmm og hvordan finner jeg ut hva slags prosessor jeg har... Roger Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Last ned WCPUID fra http://www.h-oda.com/ Med det programmet kan du se hvilken prosessor du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå