oyvindkvamme Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 - er det nåken som klokker XP2600+ og har lyst å meddele kor mykje de har hatt Vcoren oppe i, uten å ødelegge Cpu'en? eg har hk ASUS A7N8X v2.0 og AMD Athlon XP2600+ ( Barton?)... og diver og klokker litt ..hehe.. har nettop kjøpt ein heatsink Thermalright SP-97 og har ein PAPST vifte oppå med ca 50 cfm.. og dette funker veldig bra til overklokking.. eg kan klokke til XP3400+.. men når eg prøver XP3500/XP3600 så starter dn ikk skikkelig.. temp er fin på XP3400+ ca 35-45. Vcore er på ca 1,65 -1,67.. er det nåken som klokker XP2600+ og har lyst å meddele kor mykje de har hatt Vcoren oppe i, uten å ødelegge Cpu'en? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 2,47v i 25min. Den døde etter 2 min når jeg boota pc'en etterpå... Har du god luftkjøling burde du ikke gå noe særlig over 1,9v... Har du dårlig luftkjøling er ikke over 1,8v anbefalt, men pass på load temp. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg hadde en XP2500+ som gikk og surret på 2.05v med luftkjøling klokket til 2350mhz over lengre tid. Fungerte helt fint det. Prosessoren lever i beste velgående i en server ikke så langt fra meg (dog ikke overklokket atm) Dog er nok 2v en slags grense man bør være forsiktig med å gå over. Det gjør det hvertfall viktigere enn noen sinne å gjøre godt arbeid med kjølepasta og hvilken kjøleribbe man velger (samt at denne blir ordentlig montert) DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå