Gå til innhold

Lyden i motsatt øre på noen øretelefoner

Anbefalte innlegg

Har KOSS UR30, med et uhell knakk jeg av ene øreklokken, slik at den kun hang etter ledninga. Og med livstidsgarantien, leverte vi de inn til HiFi-klubben, som sendte de videre til KOSS for å få de reparert. Da de kom tilbake (1mnd senere) var lyden som skulle være i venstre øreklokke i høyre, og motsatt. Vi leverte de inn igjen til HiFi-klubben, og for ikke å ødelegge garantien, ble de sendt til KOSS igjen da. De kom igjen tilbake igjen nå (1mnd senere), men fortsatt ër lyden i motsatt øre enn hva den skal være.

Har derfor testet de på både min og fattern sin maskin, men ikke noen forskjell. De midlertidige øretelefonene jeg har brukt mens de andre var til reperasjon, Sennheiser HD470, virker slik de skal.

Har testet to par andre også (HD435 VEGAS og HD433, Sennheiser begge to). HD435 VEGAS gir lyd i feil øre (samme som KOSS UR30).

HD433 gir lyden riktig (som HD470).

Jeg har brukt akkurat samme metode når jeg har testet de, f.eks. brukt balance-innstillingen i Windows' volumkontroll, og testet de litt i spill. Har vært 100% nøye med å sjekke at jeg hadde de riktig vei på også.

Eneste tingen jeg kan tenke meg er at det både er feil med mine (UR30) og HD435 VEGAS. Men en ting som motbeviser meg er at HiFi-klubben skal ha testet de, og sagt de virket som de skulle. Vet ikke hvordan HiFi-klubben har testet det.

Sammendrag:

• KOSS UR30 - Feil
  • Sennheiser HD435 VEGAS - Feil
  • Sennheiser HD433 - Feil
  • Sennheiser HD470 - Feil

Noen som kan ha et alternativt tips? Er det feil med øretelefonene? Jeg har ikke noe stereoanlegg å teste de på nå.

Lydkortet mitt er det integrerte på Abit NF7-S V2.0.

Ps. Unnskyld for eventuelle skrivefeiler og dårlige sammenhenger, har vondt i hodet nå, og er i litt dårlig form.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør følgende:

- Få tak i en cd med stereokanaltest på (left/right)

- Ta med deg denne og headsettet til hifiklubben og få dem til å teste headsettet ditt mot et annet headset de har i butikken mens du er der.

En slik cd kan du enkelt lage selv feks. med Audacity: http://audacity.sourceforge.net/ (Bruk Audacity til feks. å generer først en tone i venstre kanal og så en i høyre. Brenn så filen til en audiocd.)

Lenke til kommentar
eller bare snu øretelefonene  :roll:

Er en vane at ledningen kommer ut fra venstre øreklokke, selv om de passer andre vei. Poenget er ikke å "overse" noe som kan være en feil, poenget er å bli kvitt feilen, eller "løse" den.

EDIT:

dostojevski sin løsning virket ganske grei, med mindre noen har en enda enklere?

Endret av DevN
Lenke til kommentar

Bare for å opplyse:

Vi tok de med til HiFi-klubben og fikk de til å teste igjen, denne gangen måtte de bare innrømme at de hadde tatt feil.

De skulle bestille ny plugg og sette den på, så får håpe alt løser seg da. Og får virkelig håpe at de ikke ødelegger garantien hos KOSS. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...