Ann Siri Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei! Jeg har nettopp montert nytt hovedkort. Hovedkortet er av typen MSI K8N neo nforce 3 250Gb Når jeg entrer bios, viser denne at cpu temperaturen er på 64 grader. Det synes jeg er mye. Er dette et kjent problem med dette hovedkortet? Jeg har ikke vært borti lignende før (socket A) Cpu viften er av typen Zalman CNPS7000-Cu Den som kan hjelpe får en stor Takk. Ann Siri Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Temperaturen er høy ja. Har du påført goop/kjølepasta? Lenke til kommentar
Ann Siri Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Ja, goop er påført etter alle kunstens regler Kan legge til at sockten er 754 om det kunne hjelpe noe. Ann Siri Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Du kan jo alltids skjekke om kjøleren sitter som den skal, og eventuellt flashe BIOS på HK hvis du ikke finner andre løsninger. Lykke til Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Såvidt jeg kan huske så er det feil med BIOSen til MSI K8N neo nforce 3 250Gb. Så en BIOS flash skulle rette på temperaturen Lenke til kommentar
Ann Siri Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei! Ok, så bios viser feil temperatur? Bare for å forsikre meg. Det vil da ikke "skje" noe å installere Windows? Tenkte å oppdatere bios via liveupdate funksjonen da denne virket enklest. Hvis da ikke noen fraråder det.....? Setter stor pris på Deres gratis kunnskaper Ann Siri Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har samme hovekort selv og hadde samme problem. Gå på Msi sin hjemme side der finner du bios update. Det står til og med i beskrivelsen av updaten at det er en fiks for riktig temp vising Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå