Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fildeling i hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Har satt opp ett hjemmenettverk med 3 datamaskiner med en Zyxel router med innebygd switch.Alle kobler fint opp mot internet. Datamaskin 1 og 2 kan dele mapper og se delte mapper på maskin 3. Maskin 3 kan ikke se mapper som er på PC1 og PC2. Alle kjører Win XP home. Har kjørt veiviser for nettverksinnstallasjon på alle maskiner, på PC3 opptil flere ganger. Når jeg åpner mine nettverkssteder på PC3 finner den kun sine egne delte mapper. Når jeg ser på datamaskiner i arbeidsgruppen og merker av PC3 høyreklikker-egenskaper får jeg meldingen "har ikke tillgangsrettigheter på denne serveren. Kontakt systemansvarlig for mere informasjon." Har nesten gitt opp å få til dette og er takknemlig for all hjelp! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis jeg husker rett så skal alle ha tilgang til de delte filene på windows sheare dersom du bruker simpel fildeling i windows (standard shearing i xp) dersom du går over til avansert fildeling kan du sette rettigheter på hver enkel pc og hver enkel mappe.prøv å sette fildelingen til advanced og sett rettighetsnivået til hver enkelt. stoler du (doh alle pcene er dine) på de andre i nettverket så setter du everyone og full controll eller hva det nå er som tilgangsnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...