Gå til innhold

merkelig registrering av viftehastighet

Anbefalte innlegg

vet ikke om dette var riktig kategori, men jeg poster ihvertfall her. se i siggen for hvilke spesifikasjoner jeg har. i tilleg til det som er i siggen ,har jeg 2 enermax silent fan 1000-3000 rpm med hastighets-styring. dene ene enermazen er koblet til chassis fan på hk, den andre er koblet med adapteret som fulgte med. innebygd i sidedøren på toweret er det også en vifte, den er koblet til en 12 v plugg (det var eneste måten, det er slik det skal være).

nå til det merkelige. I bios stod det cpu fan speed, den er grei(ca. 3000 rpm) . på system fan speed fant jeg ut at det var den som jeg koblet til chassis på hk for jeg stilte på hastigheten og sjekket om den reagerte. den går nå på ca. 2250 rpm. men den siste som stod i bios, PCI Fan, hva er den? den har ca. 1700 rpm. det er ikke den siste enermaxen, for den reagerte ikke når jeg skrudde opp farten på den.jeg har installert programmet "Asus Probe", som måler temp, viftehastighet, volt osv i windows. der står det 1700rpm på chassis fan, og den lager varsellyd hele tiden fordi den må ha minst 2200rpm for å akseptere hastigheten. power fan derimot, har ca 2250 rpm, det som system fan hadde i bios. men power fan kan ha en minimum på 1600rpm. sånn som jeg ser det, har asus probe byttet om chassis fan og power fan. men hvis det er riktig det som står det, hvordan kan jeg skru opp chassis fan? (hvis det er den som er montert på døren i toweret, for den ahr ingen hastighets-regulator).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...