odds Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 jeg har kjøpt en intell pentium 4 3.0 ghz prescott for en lita stund sia, den bråker som et propellfly, kan noen gi meg noen tips om en veldig stillegående vifte til prosessoren? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Først og fremst, en kjøler er bygget opp av en kjøleribbe og en vifte. Det viktige er at kjøleribba tar opp varme kjapt (har et metall mot prosessor som leder varme raskt, f.eks kobber), har stor overflate på finnene og samtidig "passelig" luftmotstand (ikke for lite og ikke for mye, vitenskap dette ) Jeg anbefaler en swiftech mcx462v kjøleribbe og en papst vifte i 92mm størrelse. Dersom du har et kabinett med grei luftgjennomstrømning, velg en stillegående vifte (9-18dB). Dersom du har et lukket kabinett med dårlig gjennomstrømning, velg en vifte som har mellom 18-25dB. Og husk --> Artic Silver 5 mellom kjøleribbe og prosessor. DrE Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Denne, men synd de ikke får den inn før 2004-12-01 =/ Lenke til kommentar
odds Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 hvor finner jeg swiftech mcx462v? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) hvor finner jeg swiftech mcx462v? microplex.no komplett.no DrE btw, det er socket 478 du snakker om? Endret 14. oktober 2004 av DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå