Gå til innhold

Må man ha strømbryter til pcen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger jeg loddebolt? De selger noen strømbrytere på Microplex til 25,- holder ikke det a? Bare kobler de til hk`et?

grunnen til at jeg ikke har kabinett er at jeg skal bygge et selv og det eneste jeg har er et HK brett fra Lian Li..

Er alle strømbrytere til PC universale kan jeg evt. ta fra denne PCen og bruke den?

Takker for raske svar forresten... :)

Lenke til kommentar

Mener ikke kortslutningsmetoden, det er en sort bryter på PSU`en som man kan starte PC`en med (ihvertfall denne) men når den er skrudd av er dog all strømkontakt til PC`en brutt (er det dumt).

Kan likesågodt kjøpe en strømbryter til 25,- hvis jeg ikke trenger å lodde (høres skummelt ut :cry: er det no crap man må gjøre med hk`et, hva trenger jeg?)

Lenke til kommentar
er det ikke bedre å bruke power on by keyboard funksjonen som er i de flestes BIOS da?

jeg bruker denne, og er fornøyd. er også mye sikrere mot "innbrudd" om PC'n er av på LAN

Bruker nesten den samma metode selv, anbefales. Bare jeg har et passord jeg må taste inn for at maskinen skal starte opp. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
er det ikke bedre å bruke power on by keyboard funksjonen som er i de flestes BIOS da?

jeg bruker denne, og er fornøyd. er også mye sikrere mot "innbrudd" om PC'n er av på LAN

Bruker nesten den samma metode selv, anbefales. Bare jeg har et passord jeg må taste inn for at maskinen skal starte opp. Enkelt og greit.

jeg har prøvd på andre maskiner med å sette sånt passord, men du kommer like fint inn uten å taste det inn, du har faktisk ikke noe sted å skrive inn passordet. :(

Lenke til kommentar

jeg har prøvd på andre maskiner med å sette sånt passord, men du kommer like fint inn uten å taste det inn, du har faktisk ikke noe sted å skrive inn passordet. :(

Da jeg har sånn passord start "bryter" så kommer jeg ikke inn om jeg prøver av og på bryteren. Hovedkortet blokkerer den om jeg veldig passord start.

Og det er ikke snakk om sånn BIOS -bypass passord som man må taste inn etter man har skrudd på maskinen. Det er et passord som man taster da maskinen er skrudd av. Om passordet er riktig så fyrer maskinen opp

Lenke til kommentar

Som flere andre har pekt ut så holder det å kortslutte et par pinner på hovedkortet.

Men om du skal ha maskinen stående løst uten kabinett i lengre tid, så kjøp heller en billig bryter fra clahs olson til et par kroner, og rigg det opp med noen ledninger, så har du laget deg din egen power-switch på null komma nix.

-Stigma

Lenke til kommentar

Da jeg har sånn passord start "bryter" så kommer jeg ikke inn om jeg prøver av og på bryteren. Hovedkortet blokkerer den om jeg veldig passord start.

Og det er ikke snakk om sånn BIOS -bypass passord som man må taste inn etter man har skrudd på maskinen. Det er et passord som man taster da maskinen er skrudd av. Om passordet er riktig så fyrer maskinen opp

det mener jeg også å ha prøvd, og jeg mener også at den ikke startet da, men jeg skal prøve på nytt i dag da..

Lenke til kommentar
Som flere andre har pekt ut så holder det å kortslutte et par pinner på hovedkortet.

Men om du skal ha maskinen stående løst uten kabinett i lengre tid, så kjøp heller en billig bryter fra clahs olson til et par kroner, og rigg det opp med noen ledninger, så har du laget deg din egen power-switch på null komma nix.

-Stigma

Fins det noen guide til hva du mener her? Er litt usikker på hva du mener med "å rigge det opp med noen ledninger"... Evt. Bilder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...