loveland Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Må man ha strømbryter til pcen, eller holder det med AV/PÅ knappen på PSUen? Har bestilt en pc, men jeg har ikke kabinett eller noe så jeg lurer på om det funker... Lenke til kommentar
slettet Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det fungerer. Men det kan være du må kortslutte to pinner på hovudkortet for å slå av/på. Men du risikerer å øydelegge viss du kortslutter feil. Kvifor ikkje kabinett? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 strømbryter må du ha!! ta fram loddebolten Lenke til kommentar
Locci Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Trenger ikke det Holder med å "kortslutte" to piner på Hk Men det er ikke å anbefale i lengden Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Har benyttet meg av kortslutningsmetoden i over 3/4 år nå. Ikke noe problem bare man ikke drar over flere pinner etter å ha truffet de riktige. Lenke til kommentar
loveland Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Trenger jeg loddebolt? De selger noen strømbrytere på Microplex til 25,- holder ikke det a? Bare kobler de til hk`et? grunnen til at jeg ikke har kabinett er at jeg skal bygge et selv og det eneste jeg har er et HK brett fra Lian Li.. Er alle strømbrytere til PC universale kan jeg evt. ta fra denne PCen og bruke den? Takker for raske svar forresten... Lenke til kommentar
loveland Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Mener ikke kortslutningsmetoden, det er en sort bryter på PSU`en som man kan starte PC`en med (ihvertfall denne) men når den er skrudd av er dog all strømkontakt til PC`en brutt (er det dumt). Kan likesågodt kjøpe en strømbryter til 25,- hvis jeg ikke trenger å lodde (høres skummelt ut er det no crap man må gjøre med hk`et, hva trenger jeg?) Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 er det ikke bedre å bruke power on by keyboard funksjonen som er i de flestes BIOS da? jeg bruker denne, og er fornøyd. er også mye sikrere mot "innbrudd" om PC'n er av på LAN Lenke til kommentar
loveland Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 er det ikke bedre å bruke power on by keyboard funksjonen som er i de flestes BIOS da?jeg bruker denne, og er fornøyd. er også mye sikrere mot "innbrudd" om PC'n er av på LAN hvordan funker det? Må man ha et spesielt tastatur da? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 er det ikke bedre å bruke power on by keyboard funksjonen som er i de flestes BIOS da?jeg bruker denne, og er fornøyd. er også mye sikrere mot "innbrudd" om PC'n er av på LAN Bruker nesten den samma metode selv, anbefales. Bare jeg har et passord jeg må taste inn for at maskinen skal starte opp. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 er det ikke bedre å bruke power on by keyboard funksjonen som er i de flestes BIOS da?jeg bruker denne, og er fornøyd. er også mye sikrere mot "innbrudd" om PC'n er av på LAN Bruker nesten den samma metode selv, anbefales. Bare jeg har et passord jeg må taste inn for at maskinen skal starte opp. Enkelt og greit. jeg har prøvd på andre maskiner med å sette sånt passord, men du kommer like fint inn uten å taste det inn, du har faktisk ikke noe sted å skrive inn passordet. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 er det ikke bedre å bruke power on by keyboard funksjonen som er i de flestes BIOS da?jeg bruker denne, og er fornøyd. er også mye sikrere mot "innbrudd" om PC'n er av på LAN Bruker nesten den samma metode selv, anbefales. Bare jeg har et passord jeg må taste inn for at maskinen skal starte opp. Enkelt og greit. jeg har prøvd på andre maskiner med å sette sånt passord, men du kommer like fint inn uten å taste det inn, du har faktisk ikke noe sted å skrive inn passordet. Da jeg har sånn passord start "bryter" så kommer jeg ikke inn om jeg prøver av og på bryteren. Hovedkortet blokkerer den om jeg veldig passord start. Og det er ikke snakk om sånn BIOS -bypass passord som man må taste inn etter man har skrudd på maskinen. Det er et passord som man taster da maskinen er skrudd av. Om passordet er riktig så fyrer maskinen opp Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 nøyaktig slik jeg gjør, thoka. bryteren funker ikkeom du velger passord på tastatur som power on funksjon. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Som flere andre har pekt ut så holder det å kortslutte et par pinner på hovedkortet. Men om du skal ha maskinen stående løst uten kabinett i lengre tid, så kjøp heller en billig bryter fra clahs olson til et par kroner, og rigg det opp med noen ledninger, så har du laget deg din egen power-switch på null komma nix. -Stigma Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 er det ikke bedre å bruke power on by keyboard funksjonen som er i de flestes BIOS da?jeg bruker denne, og er fornøyd. er også mye sikrere mot "innbrudd" om PC'n er av på LAN Bruker nesten den samma metode selv, anbefales. Bare jeg har et passord jeg må taste inn for at maskinen skal starte opp. Enkelt og greit. jeg har prøvd på andre maskiner med å sette sånt passord, men du kommer like fint inn uten å taste det inn, du har faktisk ikke noe sted å skrive inn passordet. Da jeg har sånn passord start "bryter" så kommer jeg ikke inn om jeg prøver av og på bryteren. Hovedkortet blokkerer den om jeg veldig passord start. Og det er ikke snakk om sånn BIOS -bypass passord som man må taste inn etter man har skrudd på maskinen. Det er et passord som man taster da maskinen er skrudd av. Om passordet er riktig så fyrer maskinen opp det mener jeg også å ha prøvd, og jeg mener også at den ikke startet da, men jeg skal prøve på nytt i dag da.. Lenke til kommentar
loveland Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Som flere andre har pekt ut så holder det å kortslutte et par pinner på hovedkortet. Men om du skal ha maskinen stående løst uten kabinett i lengre tid, så kjøp heller en billig bryter fra clahs olson til et par kroner, og rigg det opp med noen ledninger, så har du laget deg din egen power-switch på null komma nix. -Stigma Fins det noen guide til hva du mener her? Er litt usikker på hva du mener med "å rigge det opp med noen ledninger"... Evt. Bilder? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Han mener nok bare at du skal koble\lodde ledninger fra HK til bryteren for at den skal funke. Trenger vel ingen guide til det. I tilfelle så er det en lodde-guide på overklokking.no et sted. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Funker start-by-keyboard på både PS2 og USB, eller berre ein av dei? Lenke til kommentar
P4"NorthWood"3450 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Du kan også bruke en tynn streng eller noe den slags mellom pin 14+15... Bilde her... og så sette ATX- connectoren på HK :!: Endret 16. oktober 2004 av P4"NorthWood"3450 Lenke til kommentar
P4"NorthWood"3450 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 detteKAN vere risikabelt Eget ansvar!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå