Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Folk med UPC abbonement søkes!

Anbefalte innlegg

Grunnen er at UPC bruker et lag 2 nett som alle maskinene/ruterene blir medlem av. Derfor så vil alle broadcast på det subnettet du er medlem av havne hos oss deg, akkurat som dine broadcast går til alle andre.

Hvorfor dette er blitt hyppigere nå, tja kan være at det er flere som er blitt koblet opp i samme område, de har utvidet subnettet osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også merket samme problemet etter oppgraderingen. Bor i Oslo og har Chello plus.

Det største problemet mitt etter oppgraderingen er at bittorrent er nærmest død. nedlastingsfarten går sjelden over 10 k/s uansett hvor mange leechers osv.

Hva kan man gjøre da??!

Mvh

Gonzo

Lenke til kommentar

Problemet er at Chellos gatewayer står og spyr ut ARP pakker kontinuerlig. Jeg mottar 1600 i minuttet av dem. Har selvfølgelig kontaktet UPC angående dette, men i følge dem er det ment å være slik, det har med "sikkerhetsinnstillingene" på det nye utstyret å gjøre, så derfor har man ikke noe å klage på. Personlig tror jeg mere det er snakk om UPC særegne inkompetanse til å sette opp nettet på en fornuftig måte det er snakk om.. har ikke hørt om mange andre ISPer som bombarderer kundene med ARP døgnet rundt så modemet står og blinker som som et diskolys og attpåtil mener at dette er en nødvendig løsning....

Cwn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...