paarsand Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Jeg har nå i et par dager møtt på et lite, la oss kalle det et problem. for ca 3-4 dager siden la jeg merke til at når linja mi idler, så blinker det fremdeles på modemet.. (aktivitets led) Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men det kan sies på den måten at routern min (3com 3c857) også blinker, men ingen av pc'ene gjør det. Routeren mottar altså informasjon fra modemet, men det er ingen av pc'ene som requester den informasjonen. Siden jeg tenkte at jeg ble pinget, hacket, ddos'et, eller kalle det hva man vil. Så byttet jeg kabelen inn til routeren over på pc'en min. Siden jeg har annen ip basert på hvilken macadresse jeg sitter bak, så er det altså ingen personer som sender infoen til meg tror jeg. Da de umulig kan vite mine 3 ipadresser Her skjer akkurat det samme.. Masse død trafikk som bare går til ingensteds. Prøvde også laptopen min og det samme gjentar seg. Jeg bor i oslo, har hørt at upc har oppgradert noe greier her i området. (?) Modemet mitt er av typen: Terrayon TJ720. Før dere ber meg om å ringe UPC support, kan jeg fortelle at jeg allerede har gjort det uten noen god forklaring fra de. Jeg vil bare vite om det er andre som opplever det samme. Linja har også vært noe ustabil på pingtimes osv i forhold til spill i det siste.. Det jeg da egentlig leter etter er folk i osloområdet med internett fra upc, som kan avkrefte eller bekrefte at de opplever det samme. Endret 14. oktober 2004 av paarsand Lenke til kommentar
cagloe Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har lest om andre som opplever akkurat det samme. Merker ikke noe til det for min egen del, selv om jeg er på UPC i Oslo. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg synes dette er inmari snålt, har hatt samme modemet nå i 1.5 år og ikke opplevd noe liknende. Han karen jeg snakka med på supporten kunne heller ikke lese noen logger som indikerte hvor trafikken kom fra heller. Lenke til kommentar
_nifty_ Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Vil bare få lov til å ønske deg lykke til videre med prosjektet ! _nifty_ Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Bare jeg som opplever dette? Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Nei bor i oslo og det er helt topp her. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har akuratt samme problemet, og de virker som dette gjør nettet mye tregere også. Bor forøvrig i Oslo ved St.Hanshaugen. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg bor på Storo. Har du kontaktet UPC angående dette? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Pussig - det samme skjer hos meg. Har Motorola-modem og det oransje lyset blinker konstant (men ikke i et jevnt tempo som om det var noe feil, men 'ujevnt' - akkurat slik det gjør når det er trafikk på linja) enten PC'en er på eller ikke (!!). Har vært sånn i et par uker nå tror jeg. Linja virker stabil dog, og pingen er som normalt. Bor på Sinsen. Endret 14. oktober 2004 av Shimano Lenke til kommentar
nosto Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 blinker her å.men stabil brobekk Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Greit nok at linjene er stabile og ikke detter ned, men opplever dere noe treigere responstider? eller dårligere hastighet? Er ikke akkurat verdens undergang, hadde bare vært fint å vite hvor denne trafikken kom fra. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei, jeg har sånn blinking på natrutern og det viste seg å være ARP- pakker som søker etter MAC addressen til forskjellige IPer i mitt tilfelle. IP-adressene øker jevnt og befinner seg på samme nett som min router. Det er helt unødvendig trafikk hvis det ikke er en sikkerhetsfeature noe jeg tviler på. jeg var rett ved å legge inn en feilmelding hos upc men jeg manglet kundenummer eller noe sånt. det kan være kabelmodemet som genererer pakkene og da skal det ikke påvirke nettet noe så lenge du ikke har koble det til en hub, da kan det skape kollisjoner, uten at jeg tror det er noe stort problem. hvis det går over kabelnettet (vanskelig å finne ut om det gjør det) er det utrolig stort sløs med båndbredde. det som er rart er at jeg opplevde noe tilsvarende på oslo lan, så det kan være en bestemt router som bruktes der og hos upc som lager sånne pakker som standard. nå er det ca en måned siden jeg kobla opp en packet sniffer for å se hva det var så det kan hende at det er feil det jeg skriver hilsen marius Lenke til kommentar
John P. Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg bor i nærheten av Oslo, har også et Terajon TJ720, og UPC. Det blinker av og til i Data lampa, selv om det ikke er noen aktivitet på nettet(ikke fra meg ihvertfall). Men jeg har egentelig ikke tenkt på det som noe negativt. Er det ikke ganske vanlig at ISP pinger deg av og til, og det gjør vel mange andre maskiner også? Da blinker vel lampa? -Ikke at jeg egentelig har peiling. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det finnes masse søppeltrafikk på nettet, uansett om "du" bruker det eller ikke. Portscannere sender jo også en masse dritt rundt omkring og ofte sitter det en tulling i andre enden og scanner store nett og mange ip'er for å finne et "hull". Så lenge linja er stabil så er det mest sannsynlig ikke noe å bry seg om, vil jeg tro. _ johanf Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Dere har ikke tilfeldigvis brukt Bittorrent eller andre P2P klienter de siste månedene? I såfall er det sannsynligvis bare andre klienter som prøver å få kontakt med dere. Bittorrent og enkelte andre P2P klienter lagrer IP'ene og UPC bytter ikke IP særlig ofte (veldig sjelden faktisk). De fleste brannmurer logger hvem som prøver å kontakte dere. Sjekk portnummeret, hvis alle henvendelsene er til samme port og dette er den samme porten som dere har satt opp i Bittorrent etc er gåten løst. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg måtte bare 'bumpe' denne tråden. -For da jeg svarte i denne tråden sist, var det lenge og vel mellom hver gang modemet blinket, men etter at UPC gjorde noen oppgraderinger for et par dager siden, har data lampa på modemet gått helt løpsk! Nå blinker det konstant hele tiden, enten PCen er på eller av - om den så har stått avslått hele natta, blinker nå modem lampa hele tiden. Den blinker like friskt som når man er koblet opp mot f.eks. WinMX. Dette skjedde akkurat den dagen UPC hadde sagt de skulle gjøre om noe, og at linjen kunne være nede en stund på morgenen. Da jeg sto opp den dagen, så jeg at modemet blinket på den måten, og tenkte da at "OK, de jobber tydeligvis med noe fortsatt - sikkert noe som skal omprogrammeres i modemet". Så jeg ventet en stund før jeg slo på PCen, men til slutt gadd jeg ikke vente mer. Hadde ikke regnet med å få opp internett siden jeg var sikker på at de fortsatt drev og jobbet med linjen, men da jeg slo på PCen, kom internett opp uten problemer. Siden da har lampa blinket uten stans døgnet rundt... Ikke at det gjør noe egentelig, men jeg tror jeg nå forstår trådstarter bedre, og man lurer jo litt når det plutselig er sånn voldsom trafikk som ikke 'går noe sted'. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Det samme skjer fortsatt hos meg også - har vært sånn helt siden de oppgraderte til 2Mbit. Blinker døgnet rundt enten PC'en/Xboxen er på eller ikke. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jau, dette med blinking har holdt på en stund her og. PC dioden/lampa som blinker hos meg. Lurte på hva denne trafikken var for noe, men ikke noe kom i loggen på 3C857. Plugga modem direkte på PC'en og lot firewall der logge. Fortsatt ikke noe uvanlig ble logget. Selv om ingen av Pc'ene i huset var koblet på router, så blinket modem for det. Men koblet jeg modem ut av router, blinket den ikke lengre. Har sånn svart Motorola SurfBoard og bor på Romeriket. Ellers, så har jeg ikke følt at nettet oppfører seg noe tregere, så er kanskje bare noe docsis greier, kanskje det er UPC sin måte å monitore alle modemene sine? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 har og upc men eg finner ingenting rart er jo ganske normalt at modem sender signaler til ruter/pc for å sjekke om du er online Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå