Mørbradbiff Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei, jeg har nettop formatert pc, pga småproblem som kom da jeg oppdaterte til sp2. Men det var et parr viktige ting jeg glemte å ta backup av. Ønsker å hende de filene. Jeg vet at div program ken hente filer når de er slettet. Jeg har prøvd Restoration, men finner bare filer som er slettet etter formateringen. Noen som vet om et program som kan hente formaterte filer??? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Tror du har et problem her! Vet det er mulig å hente opp filer etter en quick-format, men tror vanlig standard programvare sliter med å hente tilbake noe etter en fullstendig formatering. Men lykke til! Si fra om du får det til... edit: se her for mer info http://programmer.no/art.php?artikkelid=9326 mulig "active partition recovery" kan hjelpe deg, men du kan neppe gjenopprette enkeltfiler. Endret 14. oktober 2004 av erikindre Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Når du formaterer ødelegger du det gamle filsystemet på disken, derfor forsvinner infoen programmene bruker for å hente frem slettede filer. Det kan være programmer som kan hente dem frem, men jeg tviler uansett på at du finner igjen de filene. La heller dette være en lærepenge til neste gang. Jeg gjorde en gang samme feilen selv jeg hadde en haug egenprodusert materiale liggende i "Mine Dokumenter" i windows, men siden jeg hovedsaklig bruker linux tenkte jeg ikke på å ta backup av windowspartisjonen. Det har jeg angret en del på i ettertid da jeg så gjerne skulle hatt bl.a psd-filene til noen logoer jeg laget en gang. Endret 14. oktober 2004 av zyp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå