Crossy Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei! Jeg er da med og arrangerer LAN. Vi trenger en bra brannmur som kan håndtere opptil 200 deltakere. Pris: Under 5000 kroner. Er det noen som har peiling? Vi tenkte på en hardware brannmur, men hvis det blir for dyrt, bruker vi heller software. Takker.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Skal dere ha en effektiv brannmur for 200 brukere, må dere nok skaffe til veie en maskin med minst to nettverkskort og kjøre Free/OpenBSD e.l. Software-firewall blir for svakt. Denne maskinen trenger ikke være moderne. Lenke til kommentar
Variable Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) får ikke så veldig mange HW FWer til under 5000 Kommer jo langt med en Software f.eks smoothwall, eller at du mekker iptables selv kommer jo litt ann på hva slags linje det er snakk om også Mener smoothwall har en transparent proxy så det vil jo spare en del båndbredde, 3Com OfficeConnect VPN Firewall SPI firewall, 50 VPN-tunneler ,4P switch ca 3000,- Forbindelser / brukerantall 253 dlink har også noe greier til under 5000 Endret 14. oktober 2004 av chrda Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Kjør en PC som firewall, så kan den jo evt. brukes til noe annet etterpå. Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Først vil eg takke for rask respons Vi har sett litt på denne her: Zywall 5 Lenke til kommentar
_nifty_ Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 http://www.clarkconnect.com Her kan du laste ned alt du trenger , du trenger kun en Pc med 2 nettverkskort for å få dette til å fungere. _nifty_ Lenke til kommentar
Azton Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Støtter stigfel sitt forslag jeg Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvor god trenger den å være? Cpu, ram, disk osv. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvor god trenger den å være? Cpu, ram, disk osv. Jeg har en firewall som kjører FreeBSD, en dual PII Overdrive med 512 MB RAM. Se forøvrig min profil for fullstendig spec's. Den er riktignok overdimensjonert til mitt bruk, men kan uten problemer drive et større nettverk, tror jeg. Husk at operativsystemer som Free/OpenBSD har veldig lave systemkrav, og fungerer helt fint på gamle maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå