asware Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Nytt problem: Jeg vil laste ned ei fil fra internett... Og det funker greit nokk. Helt til jeg vil laste ned ei fil som inneholder en av de siste bokstavene i alfabetet vårt. Altså: Æ, Ø og Å... Da kommer det feilmelding om at han ikke finner fila... Dim URLReq As HttpWebRequest Dim URLRes As HttpWebResponse URLReq = HttpWebRequest.Create(url) URLRes = URLReq.GetResponse <-- Her kommer feilen Og jeg vet at jeg har skrevet navnet på fila riktig... Hvis jeg bare bruker bokstaver fra a - z funker det greit med samme fil... Er det noen som har peiling på hvordan man kan bruke hele det norske alfabetet i filnavnene når man skal laste ned ei fil fra internett? Fra A til Å? Etter å ha snakket med diverse kontakter har jeg kommet fram til at det kanskje ikke er så lurt å bruke æ, ø og å på internett... Kommentarer? Så da anser jeg egentlig denne posten som ferdig... Endret 16. oktober 2004 av asware Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hum, det er mulig du må gi den som URL format , jeg tror å skal bli å eller noe sånt. URLer burde være unicode. I ASP.NET så er det en funksjon som heter URLEncode eller noe som gjør dette. Lenke til kommentar
asware Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Er ikke så farlig.... har fått det til på en anna måte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå