Gå til innhold

Trøbbel med hovedkort

Noobie

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har dette utstyret:

Asus p4p800e deluxe(det nye hk)

corsair value 512 pc2700

har også 512 twinmos pc 2700(står at hk ikke støtter dette)

p4 2.8 nw (533)

psu 340W

Etter å ha puttet inn nytt hk så booter den bare til windows logoen, deretter jobber den bare der uten å komme inn i windows.

Hva kan være galt?

Har prøvd å titte litt i bios, men finner ikke noe ut der, trenger seriøst med hjelp, alle tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker Windows 2000/XP på den disken du har i maskinen med det nye hovedkortet, og Windows samtidig ble installert mens det forrige hovedkortet stod i kommer feilen av driverfeil og du må nok reinstallere på nytt, kanskje til og med formatere C: før du installerer..

Har du prøvd sikkermodus?

Når/hvis du kommer inn her, er det første du bør gjøre å installere hk-driverne så du får startet opp i normal modus.. Men jeg tviler på det vil virke med sikkermodus, har dårlig erfaring med det, men det skader jo ikke å prøve. ;)

Lenke til kommentar

Repair og evt formatering er ikke prøvd nei, tror det blir neste steg.

Kommer opp at det ikke er noe bios ved oppstart og biosen resetter seg selv hver gang man booter.

Vi får vel prøve å reparere, evt formatere.

Takker for svar.

P.S Har prøvd sikker modus også, fungerte dessverre dårlig :(

Endret av Noobie
Lenke til kommentar

Hvis Bios resetter seg hver gang man booter så er bios-batteriet dårlig og bør byttes. Men bios er nok ikke skylden i problemet ditt, derimot tror jeg nok det skal en ny installering av Windows til for å løse det..

Hvis du har viktige ting på pc'en du ikke ønsker å miste, installerer du over den installasjonen som er installert fra før. Hvis ikke, formaterer du og installerer fra bunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...