m-momr Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Hei, når jeg trykker på en film på pc'en min crasher den:realmad: , jeg opner den ikke, bare trykker på den helt vanlig, en enkelt venstre klikk, dette gjelder noen filmer 4-5 stykker tror jeg , og disse 2 programmene crasjher, (se bilde) Håper på proff hjelp, og takker for svar Endret 17. oktober 2004 av m-momr Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Sikkert AVI filer, prøv dette: Klikk Start -> Kjør -> og skriv inn regedit Finn frem til/søk etter følgende nøkkel: HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellex PropertyHandler Slett denne nøkkelen: Default REG_SZ {87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E} Avslutt Regedit (Det kan hende du må starte maskinen på nytt før dette vil fungere). Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 opsi, nå er det bilde Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvordan klarte du og lagre de bildet etter du hadde tatt eit screenshot kopi av de? ser ikkje ut som de er enkelt og komme inn i pbrush der Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Sikkert AVI filer, prøv dette: Klikk Start -> Kjør -> og skriv inn regedit Finn frem til/søk etter følgende nøkkel: HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellex PropertyHandler Slett denne nøkkelen: Default REG_SZ {87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E} Avslutt Regedit (Det kan hende du må starte maskinen på nytt før dette vil fungere). *mobbe windows sin brukervennlighet* Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 *mobbe windows sin brukervennlighet* og hva har dette med brukervennlighet å gjøre? Lenke til kommentar
RadeOn_83 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det finnes ikke brukervennlighet når det kommer til trøblete situasjoner som dette.. Men det er slike løsninger som dette i registeret osv. som skiller mellom de avanserte databrukerne og de mer vanlige.. Men det er jo slik det blir når det er snakk om et så avansert system som Windows.. tenk, med så mange muligheter for feil i et system, så er det sikkert utrolig vanskelig og tidkrevende å ordne en funksjon for å fikse alt og for å gjøre "alt" brukervennlig.. Microsoft bruker jo tida mest til å opprette og selge nye "uferdige" produkter, ikke til å løse feil i de forrige systemene.. Hadde de gått inn for å rette alle problemene i det simple windows 98, for å ta ett eksempel, så hadde de sluppet å trøble for å lage en fix for et trøblete system som XP.. Men det er som sagt typisk Microsoft dette, hvorfor gjøre det lett når det kan gjøres vanskelig? Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) du har ikke vurdert å skru av den "tell Microsoft about this problem" prompten vel? Endret 14. oktober 2004 av AMD-guru #1 Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Les denne...Er en som har samme problem som deg...Håper det hjelper... Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 det er hovedsaklig explorer.exe som cracsher, med mod: neaudio.ax jeg har creative aguliti zs 2, kan det være noe feil her? har aldri vert det før! Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 når jeg prøver og starte filem fra kjør/run så klikker den også(se bilde) tror det er denne neaoudio.ax tingen som crasher. Hva er det for noe? Lenke til kommentar
RadeOn_83 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Har du prøvd å reinstallere DirectX ? Hvis ikke bør du prøve det, og hvis ikke det funker etter det installerer du også Media Player på ny.. så får vi krysse fingre og tær for at det fungerer da. Endret 15. oktober 2004 av RadeOn_83 Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 ok, da årøver jeg det, men hva er denne neaoudio.ax? Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Hva er denne neaudio.ax? Hva er denne neaudio.ax? Lenke til kommentar
RadeOn_83 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Jeg vet ikke 100% sikkert, men jeg tror det er en fil som installeres med DirectX i Windows XP.. Jeg søkte etter den i W2000 men fant den ikke, så vil ikke si det sikkert.. Men du kan jo starte C:\Windows\system32\dxdiag.exe og se om filen står nevnt under fliken "DirectX Files".. Hvis den gjør det, så lønner det seg kanskje å installere DirectX på nytt. Eller kanskje installere Service Pack på nytt ? Og du bør nok vente litt med å installere SP2 siden den foreløpig er veldig buggy, installer isåfall SP1. Endret 16. oktober 2004 av RadeOn_83 Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 formateeeer takk for et "utfyllende svar"?!?!? Jeg vet ikke 100% sikkert, men jeg tror det er en fil som installeres med DirectX i Windows XP.. Jeg søkte etter den i W2000 men fant den ikke, så vil ikke si det sikkert.. Men du kan jo starte C:\Windows\system32\dxdiag.exe og se om filen står nevnt under fliken "DirectX Files".. Hvis den gjør det, så lønner det seg kanskje å installere DirectX på nytt. Eller kanskje installere Service Pack på nytt ? Og du bør nok vente litt med å installere SP2 siden den foreløpig er veldig buggy, installer isåfall SP1. ' ok, jeg kan ikke reinstallere directx fordi når jeg staret install filen så trykker jeg next, så hopper den til finish, og jeg har prøvd og reinstallere sp2 men det virker ikke. får se hva jeg gjør. Lenke til kommentar
RadeOn_83 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Prøvd å opprette en ny brukerprofil på maskinen og se om problemet dukker opp her også..? kanskje det er noe tull med brukerprofilen som utløser feilen. Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 nå har jeg installert alt på nytt og formatert, nå virker det. men, kan det være sp2 som føkker til windows litt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå