SpecialUnit69 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Som sagt...jeg vil pusse ned plexien min for at lyset skal spre seg bedre på glasset og at det skal se bedre ut fra utsida. Jeg har søkt litt på forumet, men finner ingen slike poster. Så det jeg lurer på er: >Er det mye stress? >Kan jeg bruke sandpapir eller slipemaskin? >Hvordan oppnå best resultat? >Vil det gjøre plexien vesentlig tynnere? >Pris? Jeg har dette kabinettet. Jeg planlegger å kanskje fjerne hele "Blade" shitten på vinduet og bare ha en viftegrill der. Vil dette by på noen problemer eller? Takk... Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Prøvd å rense det med Bensin? Så polerer du etterpå en kompis gjorde det, funka fett liksom Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Tenker du på å lage frostet plexi? Da er det bare å ta sandpair og pusse ivei. Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg tenker på frostet plexi ja...sånn at man ikke kan se gjennom det. Men må jeg ha flere runder med forskjellig papir eller? Jeg vil gjerne ha topp resultat Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Mitt kabinett, pusset vindu. Slik ble det da jeg pusset. Brukte først govt papir og så et fint(600) Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Mitt kabinett, pusset vindu.Slik ble det da jeg pusset. Brukte først govt papir og så et fint(600) Shit å bra det der ble. Hvordan fikk du så rette linjer? Ett lite eksempen på hvordan lyset kan spre seg i frostet plexi. http://img9.imgspot.com/u/04/278/19/miniP1010052.JPG Men jeg fikk dog ikke like bra effekt som det Marius_Ev vil få. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Brukte maskeringstape for å få de rette linjene. Bilde med lys på: Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 JEPP! Det er sånn effekt jeg er ute etter... sånn at ett eller to lys kan spre seg over hele plata! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Ikke værst det nei.. Faktisk j* bra. Edit: Da er det bare å starte med et grovt papir. p100 elns. Også ca p600 Kanskje en størelse i mellom Endret 14. oktober 2004 av Natrium Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Hva gir best resultat av tørr og våtsliping?? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg brukte våt. Vet ikke hva marius_Ev har brukt, så jeg kan ikke si hva som gir best resultat. Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Var på Biltemas sider nå, og det så ut som om våtslipepapir var det papiret som hadde høyest tall?!?! (fin og superfine typer) --> 600-1200 Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Jeg pusste med tørt slipepapir, gikk helt fint det. Dette skjedde nettop. Døra på baksiden av kabinettet var av, og så datt den hk'et på baksiden. Tror det gikk en sikring i min F/S PSU. Bruker nå en Raidmax så ufrivillig(på posetiv måte) fulgte med raidmax kabinettet, funker flott. Utlagt strømf: Endret 14. oktober 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 prøv igjen litt etterpå, så virker kanskje psu igjen Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 prøv igjen litt etterpå, så virker kanskje psu igjen Ja, å trekk ut strøm kabelen. Det er vell slike automatiske automat sikringer i psu? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Den virker igjen nå. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Behøver ikke og pusse det for og få lys over hele platen da. Du kan bare putte ledds inne i plata. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Behøver ikke og pusse det for og få lys over hele platen da. Du kan bare putte ledds inne i plata. DEtte blir jo ikke samme resultat da, det blir bare en liten stråle... eller ikke en stråle men du ser den ikke like bra fordelt utover. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hvis du har en 4 ledds og cirka 5mm. Så blir det bra. Men det er jo bedre og pusse da, sånnsett. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Hvis du har en 4 ledds og cirka 5mm. Så blir det bra. Men det er jo bedre og pusse da, sånnsett. Det blir ikke samme effekt om man her frosted eller ikke frostet plexi. Endret 15. oktober 2004 av Natrium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå