umbramos Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Noen andre som har hatt problemer med maskinen etter å ha kjørt windowsupdate i det siste? Ting jeg har problemer med så langt: - (fil) Utforskeren kræsjer når jeg trykker på høyre museknapp på filer, prøver å kopiere/slette filer (bare filer, ikke mapper) - Jeg kan ikke lenger brenne CD'er. Nero bruker 100% av systemressursene. (ser nesten ut til at noen viktige komponenter i windows har blitt oppdatert siden dette skjer. løste dette med firmware og driver oppdateringer når jeg fikk brenneren for lenge siden) Jeg har ikke hatt noen av disse problemene frem til igår, etter at jeg hadde kjørt winupd. Og det er det eneste jeg har installert på flere dager. Men for sikkerhetsskyld har jeg også scannet etter virus (nyeste Norman) og spyware (nyeste SpyBot), men ikke noe mistenkelig ble funnet. Jeg bruker også firewall, og oppdaterer windows ofte (kjører fortsatt SP1 da men). Noen ideer? Skal snart ta en full reinstall, men Komplett er tom for den harddisken jeg skal ha, og frem til da hadde det vært kjekt med en maskin som fungerer. Endret 14. oktober 2004 av umbramos Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Noen andre som har hatt problemer med maskinen etter å ha kjørt windowsupdate i det siste? Ting jeg har problemer med så langt: - (fil) Utforskeren kræsjer når jeg trykker på høyre museknapp på filer, prøver å kopiere/slette filer (bare filer, ikke mapper) - Jeg kan ikke lenger brenne CD'er. Nero bruker 100% av systemressursene. (ser nesten ut til at noen viktige komponenter i windows har blitt oppdatert siden dette skjer. løste dette med firmware og driver oppdateringer når jeg fikk brenneren for lenge siden) Jeg har ikke hatt noen av disse problemene frem til igår, etter at jeg hadde kjørt winupd. Og det er det eneste jeg har installert på flere dager. Men for sikkerhetsskyld har jeg også scannet etter virus (nyeste Norman) og spyware (nyeste SpyBot), men ikke noe mistenkelig ble funnet. Jeg bruker også firewall, og oppdaterer windows ofte (kjører fortsatt SP1 da men). Noen ideer? Skal snart ta en full reinstall, men Komplett er tom for den harddisken jeg skal ha, og frem til da hadde det vært kjekt med en maskin som fungerer. Skriv litt om pc'n din! (Ghz evn. Mhz Ram, osv...) Har du foresten aktivert windows eller uorginal cd-key eller begge deler? Moderatorer: Prøver og få ein innrømelse her! Lenke til kommentar
umbramos Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Skriv litt om pc'n din! (Ghz evn. Mhz Ram, osv...) Har du foresten aktivert windows eller uorginal cd-key eller begge deler? Moderatorer: Prøver og få ein innrømelse her! Jeg har fullt lovlig Windows XP PRO studentversjon (og den er aktivert ja), og det har jeg alltid hatt (dvs, siden jeg fikk denne maskinen. Før det hadde jeg lovlig win98 som fulgte med den jeg kjøpte da) Trodde jeg skulle hatt specs i signaturen, men den har visst blitt borte: Asus P4S533 S478 | Intel P4 2,0 GHz PC400 | 512 DDR-DIMM PC2700 | Asus GeForce4 Ti4200 128DDR | TerraTec Cinergy 400 TV | MS WinXP Pro SP1 | Seagate Barracuda 7200.7 120GB | Seagate IV 80GB | Creative SB Live! Player 5.1 | Samsung SM193T Endret 14. oktober 2004 av umbramos Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har også fått broblemer på en annen pc etter å ha oppdatert til service pack 2. Da ble antivirus-programmet ubrukelig. Jeg bruker Norton, det burde du også. Ingen andre antivirus-program funker halvparten så bra! Men dette problemet kan godt ha med at jeg har en pirat versjon av Norton da... Advarsel til alle som bruker Norton pirat-versjon; Ikke oppdater til Service pack 2! Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Har ikkje fått noen problemer etter sp2 utenom ein gang når jeg skulle instalere SP2 rett etter ny inst. av winxp. da var de noen drivere som ikkje var helt bra som windows hadde laget... Lenke til kommentar
zane Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg fikk tilsvarende problemer når jeg brukte windows update i går. Jeg har windows 2000 og norton internet security 2003. Jeg kan ikke lenger slette filer (kan ikke høyreklikke på filer). Jeg er rimelig sikker på at det er norton som gir trøbbel, men det er jo ikke noe nytt med windows update og gamle utgaver av norton. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 jeg stiller meg helt uforstårlig til dette problemet. har aldri hatt noe sånt problem noen gang. selv kjører jeg dualboot Windows 2000+Sp4 og Windows XP+Sp2 og har ikke hatt problemer med Windows Update noen gang. nå er det faktisk ikke ofte at jeg tar Windows Update heller da men de gangene jeg har gjort det (rett etter installasjon) og på andre maskiner som jeg fikser for andre har jeg aldri hatt problemer med Windows Update. jeg har også hatt NIS 2003 når jeg har kjørt Windows Update å da heller har jeg aldri hatt problemer med det heller. Lenke til kommentar
zane Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er jo flott at du stiller deg uforstående til problemet. Fakta er iallefall at jeg ikke kan slette filer etter at jeg brukte windows update for noen dager siden. Så nå må jeg reformatere for første gang på nærmere to år. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er jo flott at du stiller deg uforstående til problemet. Fakta er iallefall at jeg ikke kan slette filer etter at jeg brukte windows update for noen dager siden. Så nå må jeg reformatere for første gang på nærmere to år. Der har vi nok svaret.... Ikke formater på 2 år.... Prøv med nye drivere og kjør register mechanic. Eller bare formater, husk å laste ned sp2 for nettverksamins, nye driver osv -> brenn på cd og legg inn xp fra scratch, og skaff deg norton antivirus. Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Løsningen til det første problemet er dette: http://www.microsoft.com/downloads/details...9a-c9d98dada7a5 Den hjalp meg ihvertfall. Wohoo! Hundrede innlegg Endret 24. oktober 2004 av Kilko Lenke til kommentar
zane Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg har kjørt windows update ukentlig i denne perioden. Virusdefinisjonene mine oppdateres også ukentlig. Problemet oppsto når jeg nå oppdaterte med 6 nye "security fixes" som kom forrige uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå