Magus Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Ja, det kan være litt skummelt når du ikke har muligheten til å ha flere BIOS'er på en gang som i XeniumOS og SmartXX-OS... Det går altså greit å flashe BIOSen uten å ha harddisken koblet til? Ja, BIOS'en flashes ikke til harddisken, den legges på chipen. Endret 14. oktober 2004 av Magus Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Okay, men da skal jeg kontakte selger (når jeg er 100% sikker på at det er han jeg vil kjøpe fra) og spør om han kan flashe BIOSen med den nevnte BIOSen. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Sånn! Da var Xboxen handlet inn. Det vil si, auksjonen er vunnet, men jeg har ikke fått tak i selger ennå. 1900 kroner, pluss hundre i frakkt må da være en grei pris? Har en 200Gb harddisk jeg skal putte inn selv, og jeg har spurt selger pent om han vil flashe BIOSen for meg. Blir ekstra herlig siden lillebroren min skal betale for halvparten. Har da faktisk PS2, GameCube OG Xbox. Xboxen blir vel ikke den jeg kjøper mest spill til, men jeg må vel hvertfall skaffe meg Fable. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Enkleste er vel å laste ned en "install cd". Da får du først spørsmål om å velge riktig bios, så vil den automatisk legge inn de programmene du trenger. Når dette er gjort er det jo bare å oppdatere programmene direkte fra avalaunch, enklere blir det ikke. Hele prosessen tar ca 5 min, og da har du ny bios, ferdig partisjonert HD med alle programmer lagt på plass. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Okay, det er ikke værre enn det altså svortevik? Jeg regner med at en slik installasjons cd er gratis, og kan lastes ned fra nettet? Hvis den er det, har du tips til hvor jeg kan skaffe det fra? Eventuelt sende en PM hvis det ikke er en lovlig side. (regner jo med at det er lovlig, siden snakking om modding er lovlig) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Skal se hva jeg finner igjen. Ulempen kan jo være at det er eldre versjoner av programmene som ligger på en slik cd, men som jeg sa før er det jo bare å oppdatere de direkte fra xboxen. Skal du bruke avalaunch eller evox? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Her kan du laste ned et iso som du legger på en cdrw. Start opp din modifiserte xbox med denne og du er i gang. Husk å sitte i disken du skal bruke først, og husk at alt som er på den disken vil bli slettet. Står forklaringer på siden jeg linker til. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Supert. Kan forresten sitere hva selger sa til meg, så kan dere kontrollere om det er 100% korrekt eller ikke; Jeg bruker EvoX M8 som bios på Aladdin Live chippene. Dette fungerer utmerket med 200 GB hd. Så det er ingen vits i å bytte bios..... Bios er det ingen grunn til å fikle med, dette gjøres på eget ansvar! Aladdin Live støtter best EvoX bios. Tror ikke den liker X-ecuter bioser i det hele tatt. Det han mener, er at jeg ikke trenger å flashe BIOSen, right? Trodde jeg måtte det jeg, siden jeg skal bruke avalaunch. Godt mulig jeg er langt utpå viddene her nå, men det er bare å rette på meg hvis jeg tar feil Takker for all hjelp og rettledning hittil folkens! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Du kan like vel bruke iso filen jeg linker til, bare velge og ikke endre på bios. Den legger jo inn de programmene du trenger, så du slipper å tenke på det. Biosen velger vel hvilken måte HD skal partisjoneres på + en del andre ting. Avalaunch er et dashboard, et "os" om du vil. Alternativet til avalaunch er evolutiox, men jeg vil anbefale deg avalaunch. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Hva slags ISO-fil er det du linker til egentlig? HD-preparering bare, eller er det en full pakke? Selger sender med Slayer's v2.6 på en CD visstnok. Holder ikke det? Det du sier, er at jeg skal gi F i BIOSen, og bare sette inn den nye harddisken, sette inn CD'en og følge instruksjonene, så vil jeg komme i mål? Skal selvsagt bruke avalaunch Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Dette blir installert når du bruker Slayer's v 2.6: - EvoX v+3935 - XBOX media Center 2004-08-18 - BiosCheck v4.0b - Boxplorer v0.96 patched for G: support - DvDX v2.0 - Emulators (AdamX,PCSxbox, NeoGenesis, Surreal, SNES9x, z26x, no roms) - HDLoader v1.3a - XCommander R2 patched for G: support - Dvd2Xbox v0.59 - Avalaunch 0.49.01 - XbFtp v0.62 - XBWatch v0.03 - NTSC/PAL switcher - DVD Region Free Patch for M$ dash 1.03 Dette er vel kanskje alt jeg trenger egentlig? Lenke til kommentar
Magus Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Det stemmer, det er alt du trenger og mer til. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Okay, men det er supert. Da blir vel saken sendt i dag tenker jeg, så har jeg den forhåpentligvis i hendene på tirsdag eller onsdag. Har forresten handlet inn et spill nå også, Mortal Kombat: Deadly Alliance. 150 kroner. Satser på at det er et greit spill. Håper jo på at det er like bra som 2'ern, men det er det vel nesten helt sikkert ikke. Lenke til kommentar
MissCB Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Ikke glem å ta backup av alle filene på c da og overfør dem igjen til den nye hdd, hvis du ikke får med deg nøkkelen + originalt msdash fra original disken kan du ikke låse den nye disken..... med andre ord da kan du vinke hadet bra til Xbox Live :-) Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Alle filene på den originale disken altså? Hvordan får jeg tatt backup av dem? Ved å kopiere dem over til PC'en, eller? Regner med at det er en viktig, men ikke så veldig vanskelig sak å fikse? Lenke til kommentar
MissCB Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Skal ærlig innrømme jeg er litt usikker når det gjelder Avalaunch og backup der, sjekka maskinen min nå, men kan ikke se det er en backup funksjon der Begynner å bli en stund siden jeg drev å bytta hdd og sånt, men husker ihvertfall at jeg starta opp boksen med en Evox cd, trykte på backup for å få ut nøkkelinfo og kjørte FlashFXP fra pc'n og hente ut hele c og e mappa.... Da hadde backup mappa som evox laget lagt seg i c.... Deretter byttet jeg hdd, starta opp igjen med evox og ftp meg over til boxen fra pc'n igjen, la inn c og e inkl backup mappen. så la jeg inn evox fra cd'n..... Starta uten cd med chip aktivert, slik at jeg fikk valg om å låse hdd.... La så inn Avalaunch i ettertid, skader jo ikke med flere dash på boxen :-) Avalaunch har sikkert no backup og funksjon for låsing av disk, men jeg finner den ikke Søk litt på xbox-scene, der vil du finne guider for alt det måtte være du lurer på Lykke til (du vil ikke angre på at du kjøpte xbox) Hilsen MCB Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Jo, takk for det Missy En liten ting til bare; den harddisken jeg skal sette inn i Xboxen (som nå står i denne maskinen) er partisjonert i to deler (DivX & MP3 - 113Gb) og (Programvare - 78Gb). Begge partisjonene er nesten fulle, men det trenger jeg vel ikke å bry meg om? InstallasjonsCD'en sletter vel partisjonene også, før den formaterer og sånn? Lenke til kommentar
Magus Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jepp, alle partisjoner og data forsvinner. Du trenger ikke forberede disken på noen måte før du setter den inn i boksen. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Det er bra, for det er bare kjedelig arbeid uansett. Det morsomme begynner først når den er koblet til nettverket innbiller jeg meg En ting til jeg lurer på forresten. For å få den koblet til nettverket... hva trenger jeg? Jeg må vel ikke handle inn Xbox Live? Det er nettverkskort i maskinen fra før, eller? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Det er bra, for det er bare kjedelig arbeid uansett. Det morsomme begynner først når den er koblet til nettverket innbiller jeg meg En ting til jeg lurer på forresten. For å få den koblet til nettverket... hva trenger jeg? Jeg må vel ikke handle inn Xbox Live? Det er nettverkskort i maskinen fra før, eller? Er netverk på xbox. Ser det er mye snakk om at du skal ta backup av disken på den orginale xboxen før du sitter i ny disk. Slik jeg ser det er dette totalt bortkastet. Eneste grunnen til å gjøre noe slikt må jo være for å spille xbox live, men der finnes da virkelig gratis alternativer til xbox live. Jeg har den orginale disken liggende i "data skuffen" i skrivebordet, så om det skulle bli behov for xbox live senere så er det bare å ordne det til da. Har klart meg fint uten i over 1 år, så ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke en betal tjeneste for å spille mot andre på nett. Eneste du trenger for å få kontakt med xbox fra pc er ett ftp program, samt noen instillinger du kansje må endre på i avalaunch eller evox. Går ut i fra at du har en hub eller lignende som du skal koble xboxen til, så da har du egentlig alt du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå