kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Heisann! Holder på styre litt rundt, og vurderer å modde Playstation 2-maskinen min. Kikkelit litt rundt på QXL, og da kom jeg over en Xbox (v1.6) med Alladin Live modchip installert. Det står også; Maskinen er HELT NY, kun installert modchip... Modell V.1.6 , Leveres med standard tilbehør fra Microsft®: -Håndkontroll, -Kabler, -Konsoll, -Bruksanvisning. Hva ville dere være villig til å gi for en slik en? Er litt i tvil om jeg skal modde Playstation 2-maskinen min, eller om jeg skal gå for en modifisert Xbox. Maskinen er splitter ny i tillegg. Desto kjappere dere svarer, jo raskere får jeg bestemt meg Endret 14. oktober 2004 av Complexion Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Okay, det var akkurat rundt det han ville ha også Hvis jeg slår til på en slik en, og har lyst til å plugge i en harddisk (en annen enn den på 8(?)Gb som sitter i, vil det være lett? Har bygd noen PCer. Er det bare å plugge ut/inn kablene, formatere og tut-og-kjør? Har nemlig en 200Gb disk stående i maskinen min som søstern bruker, som jeg egentlig ikke har kjempebruk for lenger. Masse filmer/serier/spill som ligger på den bare. Det skal være en smal sak å putte den inn i Xboxen da? Har et ganske så tight budsjett, så jeg må gjøre det så billig som mulig. Aladdin Live chippen, hvordan er den? Vil den tilfredsstille mine behov? Det eneste jeg ønsker, er vel egentlig å kunne ta backup av originalene mine, for så å spille dem av fra harddisken. Dette funker fint med denne chippen? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Chippen som står i er veldig grei! Om du klarer å bygge en pc, klarer du også å bytte HDD i en Xbox. Har aldri byttet HDD i min xbox, men jeg tror man må formatere samt legge inn noen filer på den nye disken, men dette googler du deg bare fram til! Oj 10000 milion skrivefeil i samme posten, rettet litt opp nå så det i allefall er forståelig! Endret 15. oktober 2004 av zaico Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det er grei skuring å skifte disken. Du må flytte alt du vil ta vare på før du skifter, dog. Aladdin har jeg ingen peiling på, men 2k er ikke altfor stivt. Jeg endte vel opp på 2k for min Xbox med X2.3 Lite Plus og ekstra kontroller. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Chipper er veldig grei som står i er veldig grei! Om du klarer å bygge en pc, klarer du også å bytte HDD i en Xbox. Har aldri byttet HDD i min xbox, men jeg tror man må formatere samt legge inn noen filer på den nye disken, men dette googler du deg bare fram til! Joda, dette skal jeg nok klare å finne meg frem til. Det eneste jeg lurer på, er om det kun er å skifte kabler. Fant en guide på Xbox-Scene, hvor det bl.a. står; A lot of people have had problems installing new HDs. Making a custom evox.ini can be confusing, and finding a Xbox HD format app can be hard. This tutorial shows you how to format a brand new HD with nothing more than a stock version of Evolution-X Dashboard on a CDRW or DVD-R. If you are using a HD larger then 137gb you need a bios with LBA48 support flashed in your Xbox if you want to use all available space (else only 137gb will be accessible). All new bioses can have this feature ... if not by default you can add support for it with XBTool/EVTool. There are 2 modes for LBA48 ... either gives all space to F: ('06') or give all space till 137gb to F: and all space that's left to G: ('67'). Altså, jeg skal jo ha inn en 200Gb disk hvis jeg kjøper meg en Xbox, og da må jeg altså ha tak i en sånn BIOS. Laster jeg ned det fra nettet på PC'en, for så å brenne den ut, eller? En annen ting; hva er Evolution-X Dashboard? Er det et slags OS til Xbox? Hvor får jeg tak i det? Sikkert mange dumme spørsmål, men jeg er litt ivrig Lenke til kommentar
Magus Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 EvolutionX er en erstatning for Microsoft-menyen som kommer når du skrur på Xbox'en, eller MS dash som det kalles. Med EvolutionX eller et annet "uoffisielt" dashboard får du tilgang til diverse funksjoner du ikke får i MS dash (MS dash er jo selvøflgelig ikke laget for å utnytte de ekstra funksjonene du får når du modder Xbox'en), som for eksempel FTP-tilgang til harddisken, browsing av harddisken, starte spill du har lagt inn, starte programmer etc. Du kan ikke kjøre noen andre dashboard enn MS dash hvis du bare har den originale MS BIOS'en (du kan ikke kjøre noen andre programmer enn de som er signert av Microsoft), så du må skaffe deg en annen BIOS hvis chipen ikke allerede er flasha. Instruksjoner om hvordan du flasher inn en BIOS finner du nok på Alladin-chipens hjemmesider eller på Xbox-Scene. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Okay, men hvis jeg kjøper en ferdigchippet Xbox er det vel en brukbar BIOS på den, tror du ikke? Fikk tips om å droppe Evolution-X til fordel for Avalaunch. Har fått tak i dette nå, slik at jeg skal få litt press på meg selv for å handle det inn. Er det noen som har en formening om hva slags dashboard jeg burde legge inn? Har skjønt det sånn at det er en innebygget FTP-klient på Avalaunch, slik at jeg kan overføre diverse filer mellom PCene og Xboxen, hvis jeg f.eks kobler Xboxen til switchen. Lenke til kommentar
Magus Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg bruker Avalaunch selv, og er helt enig med deg. Det stemmer at Avalaunch har innebygget FTP-klient, men jeg anbefaler at du heller bruker en FTP-klient på PC'en, som for eksempel FlashFXP. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvordan legger jeg inn avalaunch forresten? Det er godt mulig jeg kunne funnet ut dette selv, men akkurat nå spør jeg bare for nysgjerrighetens skyld. Har lastet det ned i dag. Må jeg brenne det ut, for så å installere det? FlashFXP ja... jeg skal med andre ord bare logge meg inn på Xboxen, og laste over alt det jeg vil ha over? Enkelt og greit? Lenke til kommentar
Magus Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jepp, enkelt og greit. Som sagt ligger det haugevis av guider på Xbox-Scene om hvordan du setter opp FTP mellom Xbox og PC. Jeg kan godt hjelpe deg selv hvis du sier hvordan du har tenkt å sette opp nettverket, men det er kanskje lurt å vente til du har kjøpt Xbox'en. Du må brenne det ut ja. Du må brenne det slik at Avalaunch vil starte når du skrur på Xbox'en med CD'en i trayet. Så bruker du den innebygde fil-browserern og kopierer alle filene på CD'en inn på C-partisjonen på Xbox-harddisken. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Jøss, det får'n si. Klokka er over tolv, men likevel er du veldig hyggelig og hjelper meg med nybegynnerspørsmålene mine Setter pris på det:) Er det noe mer du synes jeg burde vite om? Noen tips til hva jeg for eksempel burde gjøre, eller skaffe meg f.eks? Lenke til kommentar
Magus Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Får sove på skolen i morra vettu. Her er en liten liste: Avalaunch som dashboard Flash med X2_4983.67 BIOS hvis du skal ha en større HD enn 137 GB Xbox Media Center (XBMC) for å vise filmer, høre på musikk, browse HD etc. (kan også brukes som dashboard) ConfigMagic (greit å ha for å finne diverse informasjon om Xbox'en, men vær forsiktig med det så du ikke ødelegger Xbox'en) Enigmah Videomode Switcher (for å skifte mellom NTSC og PAL, selv om du kan gjøre det i Avalaunch) De tre siste er "uoffisielle" programmer som du finner liggende rundt på internett. Klarer du å få tak i Avalaunch, skulle du klare å få tak i resten også. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Okay, takk så mye! Er åpen for innspill fra andre også. Har jo planer om å sette inn en 200Gb disk i den, så da må jeg vel skaffe meg den BIOSen du nevner ja. Det er samme prosedyre med å legge inn BIOSen som dashboardet, ikke sant? BIOS må vel sikkert legges inn før dashboardet også. Er veldig spent akkurat nå. Eneste minuset er at jeg trenger nytt eksosanlegg, samt GTA:SA til PS2 og Football Manager til PC. Får prøve å skaffe meg alt sammen, eller utsette enten Xbox eller eksosanlegg til nesten mnd. Valgets kvaler Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 avalaunch lar deg enkelt laste ned det der vist du går på options og så network.. der finner du et sted den laster ned ting automatisk for deg. ConfigMagic støtter ikke versjon 1.6 tror jeg.. så lite vits for deg å bruke det.. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Okay, det er jo kjekt å vite Lenke til kommentar
Magus Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Må bare nevne at å flashe inn en BIOS foregår på en ganske annen måte enn å legge inn et dashboard. Se om du kan finne noen guider rundt omkring, eller spør i forumet på Xbox-Scene (der får du svar på noen minutter hvis du poster i riktig seksjon). Jeg har en Xenium-chip selv (der er det veldig enkelt å flashe siden alt er styrt av software), så jeg kan nok ikke hjelpe deg med det. EDIT: Sendte PM. Endret 14. oktober 2004 av Magus Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Okay. Jeg regner med at jeg skal få til det å flashe BIOSen også. Får bare lete etter en guide når det er aktuelt, og hvis jeg støter på problemer får jeg bare poste her og i formuet på Xbox-Scene. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Om du spør pent,kan jo sikkert selger flashe biosen for deg. Om du ikke er sikker på hva du skal gjøre,kan det fort gå galt. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Om du spør pent,kan jo sikkert selger flashe biosen for deg. Om du ikke er sikker på hva du skal gjøre,kan det fort gå galt. Ja, det er jo godt mulig jeg kan be om det. Harddisken jeg skal sette inn er er en disk som sitter i en av PCene mine nå, så selger får ikke noe med den å gjøre. Det går altså greit å flashe BIOSen uten å ha harddisken koblet til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå