Qubert Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Holloen. Jeg går rett på sak,jeg er i den situasjonen at jeg skal flytte pc'n min ca. 4-5 meter,inn til et annet rom.Men jeg har det problemet at kabelen fra veggen(telefonuttaket),da ikke vil være lang nok...og ettersom jeg akkurat har fått adsl vil jeg jo gjærne fortsette å bruke det!Så det jeg da vel trenger(ville jeg vel tro)er en lengre adsl ledning/skjøt,..noen som vet noe om dette?Noen steder de selger det? Tips??.. Tusen takk Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Holloen. Jeg går rett på sak,jeg er i den situasjonen at jeg skal flytte pc'n min ca. 4-5 meter,inn til et annet rom.Men jeg har det problemet at kabelen fra veggen(telefonuttaket),da ikke vil være lang nok...og ettersom jeg akkurat har fått adsl vil jeg jo gjærne fortsette å bruke det!Så det jeg da vel trenger(ville jeg vel tro)er en lengre adsl ledning/skjøt,..noen som vet noe om dette?Noen steder de selger det? Tips??.. Tusen takk Kan du ikke bare kjøpe en lenger nettverkskabel fra modem til pc, så lar du modemet stå der det er? MVH TommyL Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Vanlig TP-kabel (nettverkskabel). Ikke noe spesielt med den. Mulig du har RJ-11 kontakt i ene enden men, jeg har i alle fall bare vanlig nettverkskabel med RJ45 i begge endene. Lenke til kommentar
Qubert Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Vell. er ikke helt stø på alle kabeler og sånt.noen som har noen linker til nett-butikker de selger sånne kabler? Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 ta en titt på lefdal og elkjøp da vel.. er vel ikke så vanskelig Lenke til kommentar
huztla Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Sikk på elkjøp, ekspert, spaceword osv og spør etter TP kabel, de fikser det lett og fort.. ikke noe vits i å bestille fra en internett-shop det Edit : La til noen fler butikker Endret 14. oktober 2004 av huztla Lenke til kommentar
Qubert Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 jo takk. Gjorde et raskt lite søk på elkjøp,da fant jeg det jeg trengte! Takk for hjelpen.. (Hva betyr RJ 45 forresten?) Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 jo takk.Gjorde et raskt lite søk på elkjøp,da fant jeg det jeg trengte! Takk for hjelpen.. (Hva betyr RJ 45 forresten?) Det tar deg kortere tid å søke på google enn å skrive et inlegg her, så jeg tror jeg lar deg finne ut det selv.... Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) jo takk.Gjorde et raskt lite søk på elkjøp,da fant jeg det jeg trengte! Takk for hjelpen.. (Hva betyr RJ 45 forresten?) RJ 45 er en 8 polet standard som brukes bla. i nettverkskabler. Den pluggen som er i enden av en nettverkskabel er RJ 45 standard. Pluggen til telefonledningen har kun 6 poler og denne standarden heter RJ 11. Endret 14. oktober 2004 av Chrian Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Tusen takk Mellom modemet og splitter/veggen duger en helt vanlig telefonkabel. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Tusen takk Mellom modemet og splitter/veggen duger en helt vanlig telefonkabel. tja... jeg har i alle fall RJ45 i både vegg og splitter, det er vel ikke akkurat "vanlig" telfonkabel, men ellers riktig ja. Poenget er jo bare at nettverkskabel er billigere enn telefonkabel nå, så det er liksom ikke noe poeng i å kjøpe det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå