christt Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Darwin er kjernen i OS X. Darwin er en linux/unix kjerne. Så har du skin (GUI) som ligger oppå slik som Aqua. Vet ikke om Darwin finnes for x86 enda, tror ikke det... Får håpe det kommer: :smile: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Joda, det var darwin for x86 :smile: http://gnu-darwin.sourceforge.net/ retter jeg opp for det jeg gjorde gale nå eller ?? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 For noen år tilbake testet jeg en emulator som het Fusion. Husker ikke helt hvem som stod bak. Denne lot deg kjøre MacOS 8.1 -- dette var siste versjon av MacOS som fungerte på 68k-prosessorer (den emulerte 68040 hvis jeg ikke husker feil). Denne emulatoren kjørte under DOS. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Finnes det ikke noen nyere emulator som kan emulere PowerPC-baserte Mac'er? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Så vidt jeg vet er det ikke det. Skal vel også sies at når det gjelder emulering, kan du like greit kjøpe en ganske gammel maskin av den typen man vil emulere... merk dog at det er vel selv enkelte G3-maskiner som ikke kjører OS X hvis det er det du ønker å kjøre. Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Basilisk 2 bruker jeg. Emulerer bare en 68k mac, men den jobben gjør den bra! Bare søk etter Basilisk 2 på Google, så finner du fram. Men til den trenger du endel saker og slips da... Velvel, alt er tilgjengelig. Egentlig lett å sette opp, når du har alt også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå