Gå til innhold

hvilken chip har jeg? (xbox)

phax

Anbefalte innlegg

hei, en kompis av meg har kjøpt en brukt chippa xbox. men aner ikke hvilken chip det er, hvordan kan man sjekke det?

slik ser den ut:

chip0003.jpg

ellers lurer jeg også på, xbox'n har en eldgammel evoX versjon innpå som va rimelig vrien og få fjernet.. er en menu.ini fil som ikke lar seg slette.. tenkte og flashe bios for og se om det hjalp. men lurer litt på om man kan ha hvilke som helst bios på hvilke som helst chip? eller må de stemme overens?

takker for alle svar! :)

edit: glemte bildet ja.. flink gutt.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette begynner og irritere meg nå..!

har modifisert et par xboxer før, men ikke vært bori noe sånn her.

får koblet opp med ftp og finner menu.ini på c:, det er vel gammel versjon av evox? på nyere evox versjoner heter den fila evox.ini istedetfor?

av en eller merkelig grunn klarer jeg ikke slette eller overskrive den menu.ini fila uansett hva jeg gjør! tenker at det kanskje er fordi den er ibruk..?

prøver og lage meg en boot cd med evox på, men funker dårlig foreløpig..

skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre..

visst noen har noe som helst tips og komme med blir jeg uhyre glad! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934

Last ned en av ferdig-cd'ene (Firef***er eller slayer). Kjør ftp til box'en og slett det du vil fjerne. Selve chippen er jeg ikke sikker på, men det ser ut som en "non solder", selv om d0-punktet er loddet.

Og legg inn Avalaunch etterpå ;)...

Edit: www.xbox-scene.com har bilder av de fleste chippene. Du kan spørre i forumet der også...

Edit 2: Oj, der runna jeg 100 poster, jippi!

Endret av Slettet+98123897187934
Lenke til kommentar

ok, tusen takk for svar! :)

skal teste å laste ned slayer..

men klarer jo og koble meg opp via ftp slik det er nå, men får ikke fjernet filen.

og spørs om han vil boote fra slayer cd'n ettersom han ikke vil boote fra den evox boot cd'n jeg lagde meg nå.. men man får prøve!

avalaunce, er det et type os, et alternativ til evolution x?

her er forresten filene som ligger på xboxen nå, hvilke er det jeg må/kan fjerne når jeg skal legge inn nyere evox eller avalaunce?

files.gif

Lenke til kommentar

ok, har funnet ut hvordan chip det er, er visst en såkalt homebrew chip..? hjemmemekka sjit! :p

biosen er xecuter eller no sånn, har støtte for cpu temp og sånn så da er den hvertfall ikke eldgammel.

problemet med hele boksen er at alt er "write protected" på en eller annen måte. jeg får ikke slettet de programmene som lå innpå xboxen engang! får kun slettet filer jeg selv har lagt over nå.. biosen får jeg heller ikke flashet, chip'n støtter kanskje ikke dette.. får kjørt nyeste evox nå, men må da åpne fila manuelt med xbmc.. tungvint..

skulle så gjerne blitt kvitt den j***a evox versjonen som ligger innpå og lager trøbbel!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...