Gå til innhold

Tips til billig skjermkort? (800 - 1200)

|FSK|

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt på å kjøpe et nytt skjermkort, av den enkle grunn at det er det eneste på hele maskinen som ikke er oppgradert. Har ikke tenkt å legge så veldig mye i det, da jeg så godt som aldri åpner et spill. Derimot ser jeg en god del på dvd'er på datamaskinen, så noe som hadde litt fin kvalitet hadde jo vært greit, samtidig som tv-out.

Og ja, jeg vil helst ikke bruke mer enn 800 til 1200 kroner på det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville heller gått for dette, 9600XT. Yter bedre og er kjappere. Du kan alltids klokke det 9600pro kortet til 9600XT men ville heller betalt 250kr mer og fortsatt beholdt garantien ;)

Han skal jo ikke spille noe særlig da...Ville ha gått for det billigste 9600pro det er mulig å oppdrive!

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Holder på med et PC-prosjekt for en kompis. Ikke spill-pc, men hadde vært kult om det gikk ann å spille litt iblant likevel. Pris var altså viktigere enn ytelse. Jeg bestilte en 9600pro og regner med det blir bra, men hvilke andre alternativer finnes?

Hvilke GeForce kort i samme pris/ytelse klasse finnes (800-900)?

Lenke til kommentar
Holder på med et PC-prosjekt for en kompis. Ikke spill-pc, men hadde vært kult om det gikk ann å spille litt iblant likevel.

Har klart meg heeelt fint med mitt 9600 Pro. Det har taklet alle spillene jeg har provd helt greit, uten noen problemer (det kan ikke kjores paa best kvalitet i tunge spill, men for meg blir det ikke noen synlig forskjell fra andre og bedre kort).

Lenke til kommentar

Jeg vil da anbefale Sapphire 9600 Pro Advantage. Det er ikke et fullgodt Pro-kort, men det er desto billigere. Se link til "Prisguide" øverst på siden.

EDIT: jeg kom nettopp på noe: man kan sammenligne de forskjellig skjermkortene til ATi på hjemmesiden deres, og Radeon 9550 har "Hardware MPEG Encode Assist", noe verken 9600 Pro eller 9600 XT har (jeg har nettopp sjekket dette). 9550 er ikke like bra å spille med uklokket, men mitt skjermkort lot seg overklokke på chipen fra 250 til 450 MHz (jeg kjører det på 430/430 - se profil). Noe å vurdere?

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...