Gå til innhold

Geforce 6600GT vs. 6800LE... Hvilket er best?

Pug

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere PC'en ganske snart, og jeg lurer på hva som er best mellom Geforce 6800LE og Geforce 6600GT? Er det snakk om store forskjellen eller? 6800LE har jo i tillegg mulighet for å softmoddes til 16 pipes og 6 vertex shaders (hva nå enn vertex shaders enn er da :blush: sikkert greit med flere av de også til spill? :p )

Så er det snakk om store forskjellen mellom 6600 GT og 6800LE? Jeg har tenkt å spille en del HL2 når det kommer, UT2k4 ++ Begge kortene takler vel de spillene greit og alt annet? Skal ikke spille på så høy oppløsning, kanskje rundt 1280x1024 eller litt under...

Håper noen har peiling! :w00t:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt å oppgradere PC'en ganske snart, og jeg lurer på hva som er best mellom Geforce 6800LE og Geforce 6600GT? Er det snakk om store forskjellen eller? 6800LE har jo i tillegg mulighet for å softmoddes til 16 pipes og 6 vertex shaders (hva nå enn vertex shaders enn er da :blush: sikkert greit med flere av de også til spill? :p )

Så er det snakk om store forskjellen mellom 6600 GT og 6800LE? Jeg har tenkt å spille en del HL2 når det kommer, UT2k4 ++ Begge kortene takler vel de spillene greit og alt annet? Skal ikke spille på så høy oppløsning, kanskje rundt 1280x1024 eller litt under...

Håper noen har peiling! :w00t:

leif i topic... tror 6800 le er bedre

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å oppgradere PC'en ganske snart, og jeg lurer på hva som er best mellom Geforce 6800LE og Geforce 6600GT? Er det snakk om store forskjellen eller? 6800LE har jo i tillegg mulighet for å softmoddes til 16 pipes og 6 vertex shaders (hva nå enn vertex shaders enn er da  :blush: sikkert greit med flere av de også til spill?  :p )

Så er det snakk om store forskjellen mellom 6600 GT og 6800LE? Jeg har tenkt å spille en del HL2 når det kommer, UT2k4 ++  Begge kortene takler vel de spillene greit og alt annet? Skal ikke spille på så høy oppløsning, kanskje rundt 1280x1024 eller litt under...

Håper noen har peiling!  :w00t:

leif i topic... tror 6800 le er bedre

Leif? Hvordan? :dontgetit:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Ville tro at 6800LE er bedre en 6600, siden 6600 er billig versjonen av 6800. Noen andre som kan bekrefte?

6800LE er også en billigversjon av 6800. Jeg ville gått for LE og satset på at det er mulig å aktivere de 8 siste pipelines.

Lenke til kommentar
Jeg tror at det er irrelevant for deg å sammenligne dem, fordi 6600GT ikke finnes på AGP, kun på PCI Express.

Finnes det s754 sokkel med støtte for PCI-Express da?

Hvis ikke, når kommer i så fall 6600GT med støtte for AGP? Så på testen linket lengre oppe av ghbing, og der fikk 6600GT litt bedre 3dmark03 score selv om det ikke var klokket. Men der var jo ikke 6800LE softmoddet da... Så alt i alt er 6600GT et bedre kjøp om du ikke vil ta sjansen på at det funker å softmodde 6800LE-kortet du får, eller?

Lenke til kommentar

Et kjapt søk på nettet avslørte at nForce4 med sokkel 754 skal støtte PCIExpress. Vet ikke når det kommer.

EDIT: 6800LE har 8 pipelines og 256-bit minne, og PS/VS 3.0. Det er er bra skjermkort i seg selv, umoddet. Når du skal bytte HK/CPU/skjermkort, så vil det ikke bli altfor vanskelig å selge et brukt 6800LE.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Et kjapt søk på nettet avslørte at nForce4 med sokkel 754 skal støtte PCIExpress. Vet ikke når det kommer.

EDIT: 6800LE har 8 pipelines og 256-bit minne, og PS/VS 3.0. Det er er bra skjermkort i seg selv, umoddet. Når du skal bytte HK/CPU/skjermkort, så vil det ikke bli altfor vanskelig å selge et brukt 6800LE.

Nei, det er jo sant :) Det funker jo bra selv om jeg ikke får moddet det :yes:

Jeg skal ha ny PC nå, så jeg tror ikke jeg gidder å vente på at NForce 4 kvitter seg med barnesykdommene når det først har kommet... Et s745 system med et NForce 3 HK er jo rimelig holdbart en stund det også ja? :ermm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Personlig har jeg lest at 6600GT skal komme som AGP i november, men en skal jo ikke tro alt en leser :p

gjør det? if so min leif ,men hva hadde vitsen vært med å slippe det på pci - e først?

6600 for AGP er kommet på hjemmesiden til Komplett, men ikke på lager ennå.

6800LE er nok noe raskere + har muligheter for å bli ennå bedre. Kjøpe Gainward LE til 1995.- i forrige uke på KD, nå koster det 2395.- som er overpriset. Da ville jeg heller gått for Asus 6800 standard til 100.- mer.

Jeg kunne ikke bruke alle 16 pipes uten at det ble noen grafikkfeil, men det gikk greit med 12. Dette var v.h.a Rivatuner dvs softmod, vet ikke om det skulle bli noe bedre med hardmod - tror ikke jeg prøver, . Så kortet tilsvarer nå Asus V9999 /128 kortet til 100.- mer. Tipper LE kortet faller tilbake til 1995.- om ikke lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...