Gå til innhold

Finnes det gratis antivirus program?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, de vil nok ikke være like bra som f.eks. NOD32(som banker Norton i tester), men er nok først og fremst brukervennlighet det går på.

F.eks. kan et gratisprogram ta 90% av virusene du får og det kan gå både dager og uker mellom oppdateringer, mens f.eks. Nod32 oppdateres vel omtrent hver dag og tar kanskje 99% av virusene.

Helt løse tall, men kan tenke meg forskjellen er omtrent så stor

Etter min mening er det verdt det å bruke 350kr på å NOD32, men det er det kanskje ikke for deg.

Lenke til kommentar
Tja, de vil nok ikke være like bra som f.eks. NOD32(som banker Norton i tester), men er nok først og fremst brukervennlighet det går på.

F.eks. kan et gratisprogram ta 90% av virusene du får og det kan gå både dager og uker mellom oppdateringer, mens f.eks. Nod32 oppdateres vel omtrent hver dag og tar kanskje 99% av virusene.

Helt løse tall, men kan tenke meg forskjellen er omtrent så stor

Etter min mening er det verdt det å bruke 350kr på å NOD32, men det er det kanskje ikke for deg.

du får bare trail versioner "gratis". men det er bare tull å betale for software! :yes:

Lenke til kommentar

Flere av graitsprogrammene er komersielle versjoner som er gratis for hjemmebrukere, men koster penger for bedrifter. At de er gratis er med andre ord markedsføring for å få markedsandeler og dermed selge mer til bedrifter. Det er med andre ord ikke snakk om produkter som på noen måte er dårligere enn andre komersielle. Å betale for antivirus er bare dumt, med mindre du ønsker en spesiell versjon og har råd til det.

Selv bruker jeg Avast, og det oppdateres med ny database sånn ca. daglig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...